Maçanet-Castell Cabrera-Carena de Les Salines-Maçanet

Photo ofMaçanet-Castell Cabrera-Carena de Les Salines-Maçanet Photo ofMaçanet-Castell Cabrera-Carena de Les Salines-Maçanet Photo ofMaçanet-Castell Cabrera-Carena de Les Salines-Maçanet

February 1, 2010
February 2010

near Maçanet de Cabrenys, Catalunya (España)

Inicio la ruta desde la Plaça de l'Oficina de Turisme de Maçanet de Cabrenys, seguint les marques del GR 10(Maçanet-Les Salines), fins al Puig de Calabuig (569m.), aquí deixo el GR10 que s'enfila a mà esquerra directe cap a Les Salines, jo segueixo la mateixa pista, direcció al Mas Sobiràs, tot i que erro en un encreuament, i torno a enllaçar amb el GR10, als 50 m metres torno a deixar el GR10 per intentar recuperar el camí del Mas Sobiràs, no ho aconsegueixo, he passat uns metres més enlaire, però arribo al lloc on volia anar. El corriol que enfila directe cap al Castell de Cabrera. Aquest corriol està aprox a 4Km de la sortida i hi han marques grogues de itinerànnia i unes marques vermelles. Enfilo aquest magnífic corriol, molt tècnic amb moltes pedres, la majoria es passa per dins el bosc, però de tant en tant hi han clarianes que et deixen veure unes molt bones vistes. El corriol no té pèrdua, a més les marques fan que no et desviis. Visita obligada al Castell de Cabrera per veure les vistes, esmorzar i estirar. Desde el Castell vaig al camí que, a mà dreta aniriem cap al Coll de Lli i seguint la frontera arribariem al famós Coll de Manrella, jo vaig cap a l'esquerra direcció al Coll de Cordes, aquí ja està tot nevat. Al Coll de Cordes deixo el camí i agafo el corriol a mà dreta seguint el GR10(també hi han marques grogues d'Itinerànnia), per arribar al Santuari de Mare de Déu de Les Salines, un cop al Santuari visita obligada a la Font i a la Capella de la cova. Desde davant mateix del Santurari, surt el corriol que puja directa al Pic de Les Salines o Puig de les Pedrisses(1330m.) Aquí ja hem arribat a la carena de Les Salines, començo a anar direcció El Moixer(1445m.), on hi han les antenes, passan pel Roc del Pou(1288m.) i arribant al Coll dels Pous on agafo el camí fins El Moixer. Desde el moixer unes vistes excepcionals del Canigó. Vaig direcció al Coll de la Dona Morta, tot i la neu, vaig veient les marques grogues i torno a veure les marques vermelles, passo del Roc de Frausa(1421m.), Roc de la Campana(1428m.), Roc de la Sentinella(1400m.), aquí finalment deixo la neu, passo per la Collada del Pla Joanal, i arribo al Coll de la Dona Morta(1081m.) on hi ha el dòlmen amb el mateix nom. Faig una mica de pujada per agafar el camí que passa per la Pedrera d'en Vinyes, però està una mica brut i decideixo arribar-me al Coll de Perilló(1055m.) Aquí hi ha una Creu Fronterera amb el número 553. A partir d'aquí ja és baixar i baixar, direcció a la Masia El Puig, a uns 400 m del Puig, hi ha l'encreuament on a mà esquerra pujaríem al Mas Balló i cap a dalt la Serra de Llinars, direcció al Serís per arribar a Maçanet, però vist que les cames començaven a fer figa i tot i l'al.lèrgia a l'asfalt, decideixo anar a mà dreta per arribar a la carretera de Tapis i fer uns 3 Km per arribar a Maçanet de Cabrenys.
A tenir en compte que al final de la carena he perdut la conexió amb el GPS durant 2 km, no hi ha problema el camí es segueix perfectament i el temps total del recorregut, he fet uns 8 km amb neu, això m'ha fet caminar més del que volia.

• Photo of davecr
    davecr Jun 12, 2012

Just el que buscava pels cap de setmana que venim a Maçanet, ja estava cansat de seguir les rutes btt o perdrem per descubrir camins nous. volia alguna cosa que arribés a dalt però amb pendents més suaus que el camí recta a les Salines i no sabia que es podia anar fins Cabrera i a més circular!! és cert que el tram d'asfalt no motiva gens però hi ha alternativa al km 20 per una pista. Moltes gràcies!!!

• Photo of Cabarrocas3
    Cabarrocas3 Jul 11, 2012

Hola davecr, si la fas t'ho passaràs molt bé. El corriol que puja al castell de Cabrera, ja veuràs que ès espectacular. Salut