L'Albiol-L'Albiol (XI caminada dels AMP)

Photo ofL'Albiol-L'Albiol (XI caminada dels AMP) Photo ofL'Albiol-L'Albiol (XI caminada dels AMP) Photo ofL'Albiol-L'Albiol (XI caminada dels AMP)

20 mi
May 27, 2012
October 2010

near Albiol, Catalunya (España)

La XI caminada organitzada pels Amics de les Muntanyes de Prades va tenir com a punt central els espectaculars paisatges que envolenten l'Albiol. El recorregut, exigent i amb un fort desnivell, comença amb la baixada a la vall del Micanyo i la font de l'Irla. Fort pendent per un cami pedregós i estret fins al fons de la vall i pujada per l'altra banda amb camins amples i assolellats que ens portaran al camí del mas del Tinet que baixa fins a la vall del Glorieta. Hi podriem anar directament però el recorregut de la caminada ens porta fins a la part més alta de la serra del Pou. La pujada la farem pel grau de l'Estelada, recuperarem forces pel camí que ressegueix la serra, i baixarem pel grau del Mal Pas que ens portarà, ara sí, fins al Glorieta. El creurem i començarem la pujada a Mont-ral. També aquí deixarem el camí tradicional que segueix el Glorieta i ens enfilarem per un senderó que passa per l'Escletxa, un pas estret que ens obligarà a grimpar a força de braços. Des de Mont-ral pujarem cap als Motllats seguint una ruta diferent a la que hi va de manera directa. El camí alternatiu passa pel fons d'una vall ombrívola, on un senderó molt desdibuixat que avança entre els arbres ens portarà fins a un gran teix. El camí comença a pujar amb força. Passarem per la vora de la Foradada Amagada i la Foradada Gran, i després d'uns quants metres pujarem als Motllats pel grau de la Cova de Mont-ral. Els camins amples i assolellats dels Motllats ens permetran recuperar forces per afrontar la darrera part del recorregut. Arribarem al GR que va de Reus a Prades i el seguirem de baixada. El camí baixa amb força, especialment en el tram que va de les antenes a la font del Roure. Seguirem baixant pel camí antic de Prades fins a trobar un camí ample, just a sobre del mas d'Anguera. El seguirem per l'esquerra fins a trobar un senderó passa pel mig del bosc i va a trobar el grau de les Marrades. És la darrera pujada i també la més dura. Haurem de caminar fins arribar al mas de Nebot. Allà podrem tornar a córrer per afrontar la darrera part del recorregut que ens portarà fins a l'Albiol passant per l'antic pou de gel de l'Albiol i la font Major.