De la Seu d'Urgell a Bescaran per Llirt i Estamariu

December 28, 2022
December 2022

near La Seu d'Urgell, Catalunya (España)

La xarxa de camins que hi ha als voltants de la Seu d’Urgell, ofereix infinitat de rutes. Rutes de totes les dificultats i per tots els gustos. Són camins plens de valors naturals, culturals i històrics, que uneixen pobles i racons únics.

Sortint i arribant a la Seu d'Urgell, amb aquesta ruta descobriràs els pobles de Llirt (abandonat), Estamariu i Bescaran.

T'has de dirigir al barri de Sant Antoni on comença el corriol que, pel mig del bosc, et portarà de pujada fins a Llirt. Un poble en ruïnes. L'últim habitant va marxar a principis dels anys 50, moment en el qual el poble ja estava abandonat.

Travessant Llirt, la ruta segueix en direcció a Estamariu. Un tram menys exigent que l'anterior, ideal per agafar forces de cara a la pujada que et portarà d'Estamariu a Bescaran. Dos petits pobles enclavats al bell mig de les muntanyes. Estamariu és el més gran, amb 128 habitants (INE 2022).

Una vegada arribat a Bescaran, hauràs de desfer el camí fins a Estamariu, on agafar el corriol de baixada cap al pont d'Alàs. A partir d'aquí, t'esperen els últims quilòmetres planers, fins a tornar al centre de la Seu d'Urgell resseguint les aigües del riu Segre.