La Carena

November 11, 2022
November 2022

near Maçanet de Cabrenys, Catalunya (España)

L'idea era: pujar, travessar la carena (tota la part mes rocosa que es veu des de Maçanet) i tornar a baixar.

La pujada ja coneixia, pel GR passant per les Salines. Era la travessia i després la baixada que eren una exploracio nova.

Sobre la travessia: es veu que es cosa lenta degut a moltes pedres (i tant bones vistes)

Sobre la baixada: amb el mapa topo ICGC (depèn en el zoom level) hi ha una ruta per camins establets des de "les Collades" fins a Fucimanya. Peró em va costar trobar i seguir el camí. Molt de desviar-me del camí sense voler, sense adonar, i despres consultar el meu lloc en Wikiloc per corregir cap al camí. Molt de quedar amb branques i arbustos amb pinxos. Sembla que allo d'anar des de Fucimanya fins la carena no es gaire popular avui en dia i falta molt de pudar i restaurar els camins.
Pujant pel GR fins al Santuari de les Salines. Llavors avançar per la carena fins el primer punt per tornar a baixar, despres del Roc de la Sentinella.