Krynicka Próba - Izby, Tylicz, Krynica-Zdrój

Photo ofKrynicka Próba - Izby, Tylicz, Krynica-Zdrój Photo ofKrynicka Próba - Izby, Tylicz, Krynica-Zdrój Photo ofKrynicka Próba - Izby, Tylicz, Krynica-Zdrój

June 14, 2022
June 2022

near Izby, Województwo małopolskie (Polska)

Cel biegu to trening oraz poznanie kawałka trasy Krynickiej Setki podczas Europejskiego Festiwalu Biegowego w Krynicy.Odcinek który sobie wytyczyłem to praktycznie cała końcówka biegu. Dla mojej wygody nie startowałem z Krynicy lecz z Izb, miałem tutaj bliżej. Start z węzła szlaków nr 8 przy stadninie koni gdzie śmiało można zostawić samochód, w kierunku Przełęczy Beskd jak na Lakową. Następnie udaję się na zachód czerwonym szlakiem przez Czerteż. Docieram na 4,7km i opuszczam czerwony szlak i powoli wybiegam z lasu na łąki na których wypasają się krowy i konie. Tutaj przede mną mam cudowne widoki na dolinę w której leży Tylicz. Obiegam Tylicz ze wschodu na południe i zaczynam podbieg pod Szubienice obok wyciągu narciarskiego Master-Ski. W miare jak podążałem do góry zamną miałem coraz panorame na wioskew dole. Nastepnie miałem mały problem z odnalezieniem dalszej trasy z górnej stacji narciarskiej. Wiodła ona praktycznie przez łaki po pas. Były tylko gdzieniegdzie stare ślady po przejechaniu tam czegoś.Ogólnie udawałem się w kierunku zachodnim aż dotarłem do kolejnego wyciągu narciarkiego Tylicz-Ski. Podobie jak poprzedni był on dobrze rozkopany przez prowadzone prace z koparkami i spychaczmi. Całe szczęście była niedziela i nikt nie pracował.więc bez przeszkód mogłem rozpocząć kolejna wspinaczke na górną stacje wyciągu i dalej aż na Bradowiec 770 mnpm., na 14 km mojej trasy. Tam robie nawrót i niebieskim szlakiem biegnę przez kolejne 5 km aż na Górę Parkową w Krynicy. Po drodze muszę też wejść na szczyt Szalone 829 mnpm na 17 km. Na Górze Parkowej zachaczam o Źródełko Miłości, ten który się z niego napije będzie miał powodzenie w miłości oraz o Leśne Sanktuarium Matki Bożej Królowej i Staw Labędzi.Docieram aż do dolnej kolejki Retro. Ogólnie Góra Parkowa wydaje się dość ciekawą opcją na wypad z maluchami, Jest tam sporo atrakcji dla nich. Na samym szczycie ślizgawka pontonowa oraz park linowy. No ale biegne daleju. Opuszczam Krynice-Zdrój i zaczynam powrót trasą GSB na Huzary 864 mnpm. 24 km. Zbiegam z GSB na zielony szlak i mam z Huzar praktycznie 3,5 km zbiegu az do wioski Mrokowce gdzie przeprawiam się przez rzeczkę Mochnaczka. Tam wpada prawie na mnie ptak wielkości bociana typu czapla? Kolejny, ostatni punkt na zielonym szlaku to Dzielec 792 mnpm.29 km.Nie miałem zamiaru powtarzć odcinka początkowego przez Przełęcz Beskid więc sie trochę pogubiłem. Miałem trudność z odnalezieniem początku leśnej drogi z Dzielca która miała mnie doprowadzić mnie do drogi z płyt cementowych do Izb.Gdy dotarłem do płytówki okazało się że przebiegałem przez zagrodzony linką z kłódką teren prywatny. Lepiej więc ten odcinek zmienić na przyszłość. Końcowy odcinek tą drogą płytową do Izb to był szybki zbieg. Ogólnie wyszło 34 km zamiast planowanych 30 oraz 1400 m.podejśćna +.. Jestem gotowy na Krynicką Setke? Ba, to się okaże za dwa tygodnie. Treningów było mało i takich po 20 km. Dzisiaj poszło dobrze ale kolejnym razem muszę zrobić trzy razy tyle.

Izby , węzeł szlaków nr.8

Spokojnie można pozostawić samochód na poboczu w pobliżu węzła szlaków przy stadninie koni.

Przełęcz pomiędzy masywem Lackowej na wschodzie imasywem Dział na zachodzie.

PictographTree Altitude 0 ft

Drzewo

Ciekawe, pokażne

Krzyżówka szlaków

Przejście po kamieniach

Wieś w województwie małopolskim Dwa razy miała nadawane prawa miejskie i dwa razy je odbierano.Położony około 6 km od Krynicy przy rzeczce Muszynka.

Ośrodek narciarski położony na północnym zboczu Szubienica.

Zimny

Rzeczka dopływ Muszynki. Przejście po kamieniach

PictographFlora Altitude 0 ft

Kwieciste łąki

PictographRiver Altitude 0 ft

Rzeczka w tym miejscu trzeba było umoczyć nogi.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Lekka pomyłka trasy przy altance obserwacyjnej.

Centrum narciarskie

Górna stacja narciarska.

PictographSummit Altitude 0 ft

Bradowiec – szczyt na wschodnim krańcu Pasma Jaworzyny w Beskidzie Sądeckim. Znajduje się w grzbiecie, który od Góry Parkowej w Krynicy-Zdroju poprzez Szalone i Bradowiec ciągnie się do Powroźnika. Wikipedia

Szalone 829 mnpm.

Szalone – szczyt na wschodnim krańcu Pasma Jaworzyny w Beskidzie Sądeckim. Znajduje się w grzbiecie, który od Góry Parkowej w Krynicy-Zdroju poprzez Szalone i Bradowiec ciągnie się do Powroźnika. Szalone jest całkowicie zalesione. Wikipedia

PictographFountain Altitude 0 ft

Woda z tego źródełka to słaba szczawa wodorowęglanowo – magnezowo – sodowo – wapniowo – żelazista. Zalecana jest w leczeniu chorób układu pokarmowego oraz w zaburzeniach układu nerwowego. Legenda głosi że ten kto się z niego napije wkrótce będzie miał powodzenie w miłości.

PictographSummit Altitude 0 ft

Położony na górze park z leśnymi ścieżkami, źródłami wód mineralnych i zjeżdżalniami, do których kursuje kolej linowa. Na szczycie park linowy oraz zjeżdżalnia na pontonach.

PictographLake Altitude 0 ft

Największy z czterech jeziorek osuwiskowych na Górze Parkowej. Zamieszkiwany przez kaczki i łabędzie ale również miejsce bytowania wielu innych ptaków od końca zimy do póżnej jesieni.

PictographTrain stop Altitude 0 ft

Kolejka Retro ktora w3 minuty może zabrać nas na Gorę Parkową. Działa od1037 r.

PictographSummit Altitude 0 ft

Huzary – szczyt w bocznym grzbiecie Pasma Jaworzyny w Beskidzie Sądeckim, pomiędzy szczytem Kotylnica a Jaworzynkami. Północno-wschodnie stoki Huzarów opadają do doliny Mochnaczki, południowo-zachodnie do doliny potoku będącego dopływem Kryniczanki i płynącego wzdłuż ulicy Kazimierza Pułaskiego. Wikipedia

PictographRiver Altitude 0 ft

Mochnaczka – potok, prawobrzeżny dopływ Muszynki o długości 12,24 km i powierzchni zlewni 36,15 km². Potok płynie na pograniczu Beskidu Sądeckiego i Beskidu Niskiego. Wikipedia

Dzielec 792 mnpm.

Dzielec – szczyt w głównym grzbiecie wododziałowym Karpat, w zachodniej części Beskidu Niskiego. Przez szczyt biegnie granica państwowa polsko – słowacka. Wikipedia

PictographRisk Altitude 0 ft

Teren Prywatny

Po przebiegnięciu tego odcinka okazło sie że jest to teren prywatny z napisem zakaz wstępu i wiazd zagrodzony stalową linką.

• Jherran12 Jul 31, 2022

Hey! Good afternoon!

I am Jabi and I am going to work to Lublin soon. I have seen that you are mountain runner.

I am also an ultrarunner and I am looking for some mountains near Lublin to daily training. However, I have not found any mountain and I would need it. Do you know some place or mountain next to?

Thank very much you for your help!