Girona Via Verda del Ter - Sarrià de Ter - Kerunta

September 13, 2018
September 2018

near Girona, Catalunya (España)

Ruta a peu-corrents des del centre de Girona, passant per la vora del Ter per darrera el Trueta i fins a Sarrià. Un cop allà, seguint pel carril bici paral·lel a la N-II fins que passat el poble i ja a Sant Julià de Ramis, es torna a agafar la via verda que circunvala el congost, (via verda i alhora Camí de Sant Jaume) en direcció a Medinyà. Es puja al "Castellum Fractum" romà i a les restes del poblat ibèric de Kerunta, - que hom creu que originà el nom romà de Girona "Gerunda" -, per la vessant nord, passant l'església i l'hotel dels Sants Metges. Les vistes des del "Castellum" valen la pena. La tornada es fa baixant per un camí semi-tancat a peu del "Castellum Fractum" (veureu una cadena que barra el pas del camí) on a mitja baixada em vaig trobar amb un pagès que em va explicar que es pot passar sense problema. La baixada és molt divertida per còrrer. Un cop baixada la muntanya, la resta de camí fins al principi es fa seguint el mateix trajecte d'anada.