Filakti - Templa - Voutsikaki - Moutsiara - Kazarma (Β5 - Β4 - Β14)

Photo ofFilakti - Templa - Voutsikaki - Moutsiara - Kazarma (Β5 - Β4 - Β14) Photo ofFilakti - Templa - Voutsikaki - Moutsiara - Kazarma (Β5 - Β4 - Β14) Photo ofFilakti - Templa - Voutsikaki - Moutsiara - Kazarma (Β5 - Β4 - Β14)

November 9, 2022
November 2022

near Fylaktí, Thessaly (Greece)

Κυκλική διαδρομή: Φυλακτή-Τέμπλα-Βουτσικάκι-Μουτσιάρα-Καζάρμα

Γενικά:
Διαδρομή με πανέμορφες εναλλαγές σε τοπία.
Για περίπου 15χλμ κινείται πάνω από τα 1500μ.
Αυτό που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη (περισσότερο τους ζεστούς μήνες) είναι το νερό. Για τα παραπάνω 15χλμ δεν υπάρχει νερό(λαμβάνοτας υπόψη ως τελευταίο ανεφοδιασμό το καταφύγιο, η επόμενη βρύση βρίσκεται λίγο πιο κάτω από την θέση "προφήτης Ηλίας" στη Φυλακτή).

Εκκίνηση από την πλατεία Φυλακτής.
Για την ανάβαση μέχρι τον δρόμο Νεράϊδα-ορειβατικό καταφύγιο Αγράφων ακολουθούμε το μονοπάτι Β5.
Σύμφωνα με το gpx από το site του ΕΟΣΚ, ξεκινώντας από την πλατεία κατεβαίνουμε από το πρώτο δρομάκι στα δεξιά μας(το οποίο όμως φράσσεται πλέον με σίτα περίφραξης).

Οπότε εναλλακτικά κατεβαίνουμε από το επόμενο, το οποίο έχει χαρακτηριστικά κάγκελα στο αριστερό μας χέρι. *(στο αρχείο καταγραφής άφησα επίτηδες το λάθος στο πρώτο δρομάκι για να είναι πιο εύκολα αντιληπτό)
Όταν τελειώνουν τα κάγκελα, στρίβουμε αριστερά και βρίσκουμε χορταριασμένο μονοπάτι που οδηγεί προς τα κάτω στο ποτάμι.
Σε αυτό το κομμάτι δεν υπάρχει σήμανση.

Περνάμε το ποτάμι(η τσιμεντένια γέφυρα δεν υπάρχει πλέον) και συνεχίζουμε αριστερά, αφήνουμε χωμάτινη σάρα στο δεξί μας χέρι και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε.
Από εδώ και πέρα υπάρχει σήμανση.
Η σήμανση στο Β5 είναι επί το πλείστον κορδέλα(κόκκινη-άσπρη) η οποία όμως
έχει ξεθωριάσει. Μόνο στα ψηλότερα συναντάμε κάποια ταμπελάκια. Παρόλα αυτά το μονοπάτι είναι ξεκάθαρο, ειδικά μετά τον 1ο χωματόδρομο που συντάμε.

Το Β4 προς Τέμπλα-Βουτσικάκι-Μουτσιάρα-Καζάρμα είναι ξεκάθαρο. Υπάρχουν κομμάτια του που λόγω μορφολογίας εδάφους δεν τρέχονται εύκολα(πχ Βουτσικάκι-Μουτσιάρα).

Το Β14 που οδηγεί Φυλακτή είναι διακριτό καθώς είναι πατημένο από ζώα. Προσοχή θέλει μόνο στο σημείο όπου έχει και πεσμένη περίφραξη (κάπου στο 17χλμ.) γιατί υπάρχουν πολλές γιδόστρατες, πολλές απ΄ τις οποίες οδηγούν χαμηλά.
Σήμανση υπάρχει κυρίως μετά την διακλάδωση για Κουφόλογγο.
Από άποψη τρεξίματος μόνο το κομμάτι απ΄ την διακλάδωση για Κουφόλογγο μέχρι να μπει στο δασωμένο δεν τρέχεται πολύ άνετα (κοκκινόχωμα με χωνευτές πέτρες).

Χωματόδρομος

Χωματόδρομος - ξέφωτο με φτέρες

Έξοδος σε άσφαλτο. δεξιά προς καταφύγιο Αγράφων - αριστερά προς Νεράϊδα.

Είσοδος Β4

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στο μονοπάτι προς Τέμπλα

Τέμπλα

Διασταύρωση

Διασταύρωση με τον χωματόδρομο. Δεξιά προς Φυλακτή - αριστερά προς διάσελο Αγ.Νικολάου.