Fageda-Castell Colltort-Fontpobra-Sta Margarida-Croscat

Photo ofFageda-Castell Colltort-Fontpobra-Sta Margarida-Croscat Photo ofFageda-Castell Colltort-Fontpobra-Sta Margarida-Croscat Photo ofFageda-Castell Colltort-Fontpobra-Sta Margarida-Croscat

March 10, 2012
March 2012

near Sant Cristòfol de les Fonts, Catalunya (España)

[CA] Ruta preciosa pel cor de la fageda i voltants. Partim de ca la guapa (Can Blanc) i immediatament ens endinsem cap a la fageda, amb un recorregut suau: no és molt exigent fins que no arribem a la pujada al castell de Colltort, forta però curta, des d'on es pot gaudir d'unes vistes privilegiades de la comarca. De baixada del castell es pot fer una petita desviació cap als lliris de Fontpobra, val la pena si coincideix amb el període de floració (cap a Setmana Santa). En tocar la pista forestal de Fontpobra trobareu la font, punt d’aigua assegurat tots els mesos de l’any. Desprès s’enllaça amb el volcà de Santa Margarida, on es pot fer una petita variació passant pel fons del volcà. Finalment passem pel peu del Croscat per cap a Can Blanc.
Espero que us agradi!!

[ES] Ruta preciosa por el corazón de la fageda (hayedo) y cercanías. Salimos de ca la guapa (Can Blanc) y nos adentramos inmediatamente en la fageda, con un recorrido suave: no es muy exigente hasta que no llegamos a la subida al castillo de Colltort, fuerte pero corta, desde donde se puede disfrutar de unas vistas privilegiadas de la comarca. De bajada del castillo se puede hacer una pequeña desviación hacia los lirios de Fontpobra, merece la pena si coincide con el periodo de floración (aprox Semana Santa). Cuando llegamos a la pista forestal de Fontpobra encrontrarás una fuente, con agua asegurada durante todo el año. Después se enlaza con el volcán de Santa Margarida, donde se puede hacer una pequeña variación pasando por el fondo del volcán. Finalmente pasamos por el pié del volcán del Croscat, para volver hacia Can Blanc.