Escaladei-Grau Guineu-Grau Caixer-Mas Estrems-Cogulla-Piló Senyalets-Grallera-Morera-Escaladei

February 18, 2018
February 2018

•   4.7 1 review

near Escaladei, Catalunya (España)

Passem per graus i zones del Montsant gens concorregudes, pujan pel Grau de la Guineu, crec que el més difícil en quant a verticalitat, poca seguretat, i poques repises on posar els peus. Per la resta, entorn fantàstic, especialment a la vora del Mas de l'estrems, on la vista sobre els Codinals, i el Mas de Forçans és espectacular.
Sortim de la Conreria de ScalaDei, direcció al Mas del Tancat. Seguim fins al Tormo, i pugem pel Grau de la Guineu. Molt de compte en aquest Grau, no tothom hi pot passar: exposat, fan falta les mans per aferrar-se a la paret, punts estrets on només hi cap un peu....
Arribem al Mas Déu, i anem a trobar la pujada al Grau del Caixer, un dels graus més fàcils (al revés del de la Guineu!). Sortim a la pista que puja al Mas de l'Estrems. Seguim pujant al que seria la serra Major, que seguirem passant pel Portell del Punt d'Espera, la Cogulla, el Piló dels Senyalets, i baixem per la Grallera fins a la Morera. Un cop allí, anem a a buscar el camí que baixa a la Cartoixa, i finalment retornem a la Conreria.

• Photo of Doublejohn
    Doublejohn Nov 25, 2018

Hem fet avui aquesta ruta. Molt xula, llàstima que hem tingut boira tota la part alta i no hem pogut gaudir de les vistes. Haurem de tornar per saber que hi ha :).
    Per cert, en diretells té molta raó a la descripció. El pas del Grau de la Guineu és perillós si no es té experiència y vertígen. Hi ha cordes per agafar-se però no en tots els passos. No és recomanable si hi aneu amb gossos i nens.