Ermita Sant Vicent-Cova de la Franca-Petroglifos-Ermita Sant Vicent

Photo ofErmita Sant Vicent-Cova de la Franca-Petroglifos-Ermita Sant Vicent Photo ofErmita Sant Vicent-Cova de la Franca-Petroglifos-Ermita Sant Vicent Photo ofErmita Sant Vicent-Cova de la Franca-Petroglifos-Ermita Sant Vicent

March 22, 2017
March 2017

near Santa Magdalena de Pulpis, Valencia (España)

Sortida desde la zona d´aparcament de l´ermita de Sant Vicent, al terme de Santa Madalena. Pujem per un cami de terra, que es converteix en senda, fins al corral de l´esquerola. Baixada vertiginosa per una senda amb molt de desnivell i pedres soltes, fins arrivar dins la rambla del mas. Remuntem un troç de rambla i sortim a un cami de terra, que ens porte dins una finca d´oliveres, on agafem una senda que ens porte a enllaçar en un cami molt trencat, que ens deixe una altra volta dintre la rambla. Remuntem un tram per arrivar a la cova de la Franca. Tornem pel mateix lloc i enllaçem en el cami del cervol, direcció cap a la carretera de Salsadella, pero abans ens desviem per un altre cami sense sortida, per vore el petroglifs del coll del cervol. Avans d´arrivar, travessem una finca d´oliveres i agafem una senda, per damunt d´unes ribes de pedra seca i roques esmolades com ganivets, fins arrivar al petroglifs. Hi ha que buscar-los be, quan no saps on estan: espere haver marcat be el waypoint. La vista des d´aquest punt, del coll del maset i de la rambla del mas, es espectacular. Desfem el cami i, per acurtar, baixem cap la rambla per un troç de senda perduda. Son uns 100mts que es fan per dintre de la malea i que fan imprescindible el pantaló llarg. Després, baixada pel cami del mas d´Albert, fins la carretera de Salsadella, que seguim un tram fins al punt d´inici.

Salida desde la zona de aparcamiento de la ermita de Sant Vicent, en el término de Santa Magdalena. Subimos por un camino de tierra, que se convierte en senda, hasta el corral de l'esquerola. Bajada vertiginosa por una senda con mucho desnivel y piedras sueltas, hasta llegar a la rambla del mas. Remontamos un trozo de rambla y salimos a un camino de tierra, que nos lleva a una finca de olivos, donde tomamos una senda que nos lleva a enlazar con un camino muy roto y nos deja otra vez dentro la rambla. Remontamos un tramo para llegar a la cueva de la Franca. Volvemos por el mismo lugar y enlazamos con el camino del cervol, dirección hacia la carretera de Salsadella, pero antes nos desviamos por otro camino sin salida, para ver el petroglifos del coll del cervol. Antes de llegar, atravesamos una finca de olivos y tomamos una senda, por encima de unos ribazos de piedra seca y rocas afiladas como cuchillos, hasta llegar a los petroglifos. Hay que buscarlos bien, cuando no sabes donde están: espero haber marcado bien el waypoint. La vista desde este punto del coll del maset y de la rambla del mas, es espectacular. Deshaciendo el camino y por acortar, bajamos hacia la rambla por un trozo de senda perdida. Son unos 100mts, que se hacen por dentro de la maleza y hacen imprescindible el pantalón largo. Después, bajada por el camino del mas d´Albert, hasta la carretera de Salsadella, que seguimos un trozo hasta el punto de inicio.