Photo ofEntrenament Trail Running (12K - 750+): Cims de Monte Cuculo i Pic San Salvador (Santa Cruz de la Serós, Osca) Photo ofEntrenament Trail Running (12K - 750+): Cims de Monte Cuculo i Pic San Salvador (Santa Cruz de la Serós, Osca) Photo ofEntrenament Trail Running (12K - 750+): Cims de Monte Cuculo i Pic San Salvador (Santa Cruz de la Serós, Osca)

February 12, 2019
February 2019

near Santa Cruz de la Serós, Aragón (España)

CAT.
Ruta realitzada al mes de febrer (2019), seguint les passes de JaviPuy (gracias por compartirla!), en bones condicions climatològiques (una mica de fred per dalt), tot i que el 80% del recorregut ha estat sobre neu, amb la consegüent dificultat per avançar, i el risc de relliscades. Considero perillós fer la ruta a la inversa en aquestes condicions, i més si calculem que se'ns farà de nit, ja que Barranco Carbonera és un desnivell molt pronunciat. Malgrat aquest factor, és una ruta molt recomanable.

Sortida des del mirador ubicat a la carretera A-1603 de Santa Cruz de la Serós al Monasterio de San Juan de la Peña. Inici de l'ascens per Barranco Carbonera, fins a Collado Betito. Cap a la dreta arribem a Monte Cuculo (muntanya dels cucuts), amb una panoràmica magnífica dels Pirineus i de la Canal de Berdún. També es divisa la Peña de Oroel, al costat de Jaca. Baixem de nou a Collado Betito i pugem a Monte San Salvador, molt a prop, on hi trobem l'ermita del mateix nom, i un vèrtex geodèsic. Des d'aquí es pot veure una panoràmica de la vessant sud, arribant a divisar-se Mallos de Riglos, impressionant. La tornada es fa vorejant uns penya-segats (atenció per aquí) en descens continuat, passant per diversos repetidors de telecomunicacions. Atents al tram de 2 km finals, descens més pronunciat, fins arribar de nou a la carretera.

ESP.
Ruta realizada en el mes de febrero (2019), siguiendo los pasos de JaviPuy (gracias por compartirla!), en buenas condiciones climatológicas (un poco de frío por arriba), aunque el 80% del recorrido ha sido sobre nieve, con la consiguiente dificultad para avanzar, y el riesgo de resbalones. Considero peligroso hacer la ruta en sentido inverso en estas condiciones, y más si calculamos que se nos hará de noche (como fue mi caso), ya que Barranco Carbonera tiene un desnivel muy pronunciado. A pesar de este factor, es una ruta muy recomendable.

Salida desde el mirador ubicado en la carretera A-1603 de Santa Cruz de la Serós al Monasterio de San Juan de la Peña. Inicio del ascenso por Barranco Carbonera, hasta Collado Betito. Hacia la derecha llegamos a Monte Cuculo (montaña de los cucos), con una panorámica magnífica de los Pirineos y de la Canal de Berdún. También se divisa la Peña Oroel, junto a Jaca. Bajamos de nuevo a Collado Betito y subimos a Monte San Salvador, muy cerca, donde encontramos la ermita del mismo nombre, y un vértice geodésico. Desde aquí se puede ver una panorámica de la vertiente sur, llegando a divisarse Mallos de Riglos, impresionante. La vuelta se hace bordeando acantilados (atención por aquí) en descenso continuado, pasando por varios repetidores de telecomunicaciones. Atentos al tramo de 2 km finales, descenso más pronunciado, hasta llegar de nuevo a la carretera.