Els Sants Metges (Sant Julià de Ramis)

Photo ofEls Sants Metges (Sant Julià de Ramis) Photo ofEls Sants Metges (Sant Julià de Ramis) Photo ofEls Sants Metges (Sant Julià de Ramis)

39 minutes
April 3, 2023
April 2023

near Sant Julià de Ramis, Catalunya (España)

Ruta circular que puja fins a la muntanya dels Sants Metges, al terme municipal de Sant Julià de Ramis, i que passa per l'església dels Sants Metges i pel poblat ibèric del "Castellum Fractum".
La ruta l'he començada a l'esplanada d'accés de l'antiga fàbrica "Safa", on s'hi arriba des de la N-II just abans d'arribar a Medinyà.
La pujada l'he fet pel camí que creua la carretera N-II per sota a tocar el riu Terri i que puja enmig del bosc direcció el veïnat dels Sant Metges. El camí no té pèrdua, és pista forestal tota l'estona, i de tant en tant ens trobem amb alguns pals de fusta amb una placa de color vermell que ens indica el camí.
En arribar a dalt passo primer pel "Castellum Fractum" on hi arribo pel corriol que creua la zona de picnic, i tot seguit retorno cap a l'església per la pista principal.
Per baixar cal anar direcció el cementiri, i una vegada el deixem enrere comença un corriol a la nostra esquerra que baixa ràpid direcció sud. Aquest corriol desemboca a la pista vora el riu Ter, just després de tornar a creuar la carretera N-II per sota.
Una vegada arribem a la pista vora el riu, girem a l'esquerra i ja no la deixem fins retornar al punt d'inici.
Al costat d'aquesta pista hi ha una cova anomenada "cau de les goges".