Els avencs de la Febró des del coll de la Batalla

Photo ofEls avencs de la Febró des del coll de la Batalla Photo ofEls avencs de la Febró des del coll de la Batalla Photo ofEls avencs de la Febró des del coll de la Batalla

February 19, 2012
February 2012

near l' Albiol, Catalunya (España)

Els poc més de 28 km d'aquesta ruta que comença i acaba al coll de la Batalla té com a principal interès la baixada als avencs de la Febró. Durant la ruta hi trobarem de tot. Un parell de pujades exigents que ens obligaran a caminar, la primera només sortir i la segona entre la Febró i els Avencs, una baixada pronunciada pel camí de les Tosques, i camins amples als Motllats per on ens podrem relaxar una mica. La durada dependrà bastant del temps que dediquem a visitar els Avencs, però es pot fer en quatre hores a un ritme trànquil i dedicant una bona estona a l'esmentada visita.
Podem arribar al coll de la Batalla amb cotxe tant des de Vilaplana com des de la Selva del Camp. Quan arribem al coll pujarem per un caminet asfaltat i deixarem el cotxe a la vora del pont. Seguirem el camí de Prades, marcat amb senyals vermelles i blanques. És un camí molt fressat que no presenta cap dificultat, tot i que les motos han destrossat la major part del ferm que, a molt indrets, estava empedrat. Després d'una pujada exigent que és millor fer caminant, el cami planeja fins a l'ermita del mas d'Anguera, que queda a la dreta. Seguirem pujant per dins del bosc fins als plans de la font del Roure. Passada la font el camí torna a pujar fort fins les antenes de la Mussara. Pujarem cap als Motllats sempre seguint el camí de Prades. Quan hi arribem ens podrem relaxar i disfrutar de l'ampli paisatge que ens envolta.
Per baixar a la Febró seguirem el camí de la Font del Bassi, estret però en suau pendent que ens permetrà córrer tranquil.lament fins al poble. Després de travessar la Febró i el Siurana agafarem el camí dels Avencs. Podrem seguir corrent per l'ample camí que va pujant de manera suau fins al trencall que puja als Avencs. És una pujada curta però exigent que en poc temps ens portarà fins al nostre objectiu. Quan hi arribem val la pena fer una pausa, baixar al fons de l'Avenc i recórrer el camí que avança encaixat entre les altes parets que l'enmarquen.
Reprendrem el camí i baixarem cap a la cruïlla de la Mussara per agafar el camí que va a Vilaplana passant per les Tosques. Ens podrem deixar anar però convé vigilar perquè hi ha trams de fort pendent que sumat al sol pedregós sempre poden portar alguna caiguda o una torça de peu. Després de creuar Vilaplana seguirem un tros de la carretera que puja a la Mussara per agafar el camí que va al mas d'Anguera. Després d'una part de pujada, amb alguns tram curt de pendent pronunciat, podrem augmentar el ritme fins arribar a l'alçada de l'ermita. Retrobarem el camí de Prades i el seguirem de baixada fins al punt de partida.