EL FOIX. La Ràpita - Puig de l'Àliga

Photo ofEL FOIX. La Ràpita - Puig de l'Àliga Photo ofEL FOIX. La Ràpita - Puig de l'Àliga Photo ofEL FOIX. La Ràpita - Puig de l'Àliga

May 10, 2019
May 2019

near La Ràpita, Catalunya (España)

La Ràpita - Castell de Penyafort - Pic de l'Àliga - Turó de les tres Partions - Fondo de la Bovera i Casa Alta - Bifurcació a Torrelletes- Mas Bellestar - Riu Foix - Les Mases - La Ràpita

Ruta circular pel Parc del Foix que ens portarà fins al Puig de l'Àliga i el Turó de les tres Partions, els dos pics més alts d'aquest parc que separa Vilanova i la Geltrú de Vilafranca del Penedès.

Començarem la ruta al centre de la Ràpita on anirem per carrers de dintre el poble fins a sortir a la carretera que porta fins al Castell de Penyafort. Creuarem el riu Foix i seguirem recte per la pista de terra ben ample que hi ha just a sota del castell. Anirem pujant per aquest tram en alguns casos de manera força forta. Arribarem a una cruïlla de camins on agafarem el de mes a l'esquerra, que puja molt fort, per anar a passar pel costat de la pedrera de la Uniland que ens quedarà a la nostra esquerra. Baixarem fort per una pista de grava per tornar a pujar pel la mateixa pista fins a trobar el camí que va crestejant en direcció al Turó de la Sanabra. Passarem pel Turó abans esmentat tot per la part més alta del parc del Foix fins arribar als peus del Puig de l'Àliga. Agafarem la pista que hi puja i anirem fins dalt de tot just al costat de la torre de guaita. Si el dia es bo gaudirem d'unes vistes molt bones del Penedès i Garraf. Tornarem uns 500 metres avall pel mateix camí però ara anant a l'esquerra fins al Turó de les tres partions on hi ha una torre de comunicacions i una caseta. Agafarem un corriol de baixada que ens portarà un altre cop fins als peus del Puig de l'Àliga. Ara anirem en direcció Castellet per una pista que es tornarà corriol i que cresteja fins arribar a un punt on baixarem força abruptament fins al fondo de la Bovera. Continuarem per una pista de terra força planera fins a l'alçada de les coves de la Bovera i el Figueral ja a tocar de Torrelletes. En aquest punt agafarem el PR que comunica el Castell de Penyafort y Castellet en direcció al primer. Quan arribem al Mas Bellestar anirem en direcció a les Mases i Cal Claramunt per entrar a la Ràpita per l'altre costat del poble. Arribarem per l'antiga carretera fins la plaça on hem començat la ruta.