De l'Hotel Panorama d'Escaldes al Refugi de l'Illa

July 26, 2020
July 2020

near Urbanització la Plana, Escaldes-Engordany (Andorra)

Comencem el camí des de la mateixa porta de l'hotel. Creuem la carretera i enprenem la pujada pel Camí de l'Escorxador, que puja molt dret però directe cap a l'entrada al Madriu pel camí de la Muntanya.
Així farem, arribarem a la Plana i per la carretera seguirem uns metres fins a l'accés al Madriu. Des d'aquí anirem pujant seguint sempre el camí amb marques blanques i vermelles, pel Pont Sassanat, Entremesaigües, Ràmio i fins al Refugi de Fontverd. Bon punt per fer una parada tècnica, picar alguna cosa i si cal reomplir d'aigua.
El camí segueix a la dreta del refugi, en continu ascens, potser una mica més suau un cop passat aquest punt, en direcció al Refugi del Riu dels Orris. Una mica més d'aire, i seguim.
El camí es comença a aclarir, ja no transcorre per l'ombra del bosc, i aquest canvi de paisatge ens indica que ens estem apropant al Refugi de l'Illa. Passarem algun cop el riu còmodament sobre pedres, en un punt també per uns tronquets, i fent esses pujant per aquests paratges més àrids, acabarem arribant al Refugi.
Un avituallament a la terrasseta, la foto de rigor, i tornada cap avall, pel mateix camí que hem pujat.
La baixada es pot fer trotant en molts punts, amb molt de compte degut a que el terreny és molt pedregós.
Arribat a la Carretera de la Plana, canvio i segueixo baixant pel camí de la Muntanya, que per pujar és antipàtic... però per a baixar permet córrer i gastar les darreres forces fins arribar de nou a l'hotel.

Begin

Auto-generated

End

• Photo of jonylales
    jonylales Jul 28, 2020

Gran e intensa Volta! Pero l’esforç i mereix
    Perfecte Xavi i recomano al 100% a fer-ho.