Photo ofDE BELLPRAT A LA POBLA DE CLARAMUNT PASSANT PER LES SERRES DE QUERALT, DE MIRALLES, DE LA PORTELLA, DE COLLBÀS I LA GUÀRDIA. Photo ofDE BELLPRAT A LA POBLA DE CLARAMUNT PASSANT PER LES SERRES DE QUERALT, DE MIRALLES, DE LA PORTELLA, DE COLLBÀS I LA GUÀRDIA. Photo ofDE BELLPRAT A LA POBLA DE CLARAMUNT PASSANT PER LES SERRES DE QUERALT, DE MIRALLES, DE LA PORTELLA, DE COLLBÀS I LA GUÀRDIA.

June 13, 2016
June 2016

near Bellprat, Catalunya (España)

Circuit lineal de trail per enllaçar els pobles de Bellprat i la Pobla de Claramunt, passant per les diferents serres que els uneixen. Segueix en varis trams, però no sempre el GR 172.
S'inicia a Bellprat, pel camí rural asfaltat, fins enllaçar amb el GR, que ens farà pujar la Serra de Queralt, amb el punt culminant de la ruta, el Castell de Queralt, situat per damunt de l'ermita de Sant Jaume de Queralt.
Es continua per la Serra de Miralles, pujant a l'Agulla Grossa, el Grony de Miralles i la Ferriola o Punta de Coma-roques i s'enllaça amb la carretera de Valls i el coll de la Portella.
Ara es segueix per la Serra de la Portella fins a la creu vermella on enllacem amb la Serra de Collbàs.
Passat el Santuari de Collbàs, i fins al capdamunt del Pujal de la Guàrdia, comença el tram més dur, degut els desnivells de pujada i baixada que hi ha, per tant més val baixar al Santuari de Collbàs a carregar aigua.
Passat el dipòsit de Ca l'Aromir, s'inicia la Serra de la Guàrdia, amb el Pujal de la Guàrdia, punt on ja comencem a veure el final del circuit, amb le Castell de la Pobla i la baixada.
Tot el trail passa per les proximitats de pobles com Sant Martí de Tous, Santa Margarida de Montbui, Carme, Igualada i Vilanova del Camí sent vies d'escapatòria a zones urbanes.
Trobarem aigua al Santuari de Collbàs.

Pujol de la Guàrdia - 473m

Molt xula la ruta!

• Photo of jordi_cb
    jordi_cb Jun 21, 2016

Si realment, també m'agrada molt!
    L'he anat fent a trams fins fa no gaire que l'he enllaçada tota d'una tirada.