Cursa llarga Riudecanyes 2014

October 8, 2014

near Riudecanyes, Catalunya (España)

Sortim de la plaça de Riudecanyes i enfilem cap al pantà. Continuem fins al final del camí de servitud, deixem l'asfalt i continuem per una pista amb tobogans cap a Duesaigües, i una vegada arribats al poble passem per la carretera uns 500m i pugem cap al camp de futbol.

A partir d'aquí ens espera una pujada constant de quatre quilòmetres cap a l'Enderrocada. Primer pugem cap al coll dels xiprers, i d'allí enfilem cap al collet de les cinc. Continuem pel GR direcció l'Argentera i de seguida trenquem a la dreta per pujar quasi grimpant pel senderó cap a l'Enderrocada. Arribem al punt amb millors vistes de la cursa, val la pena girar-se, agafar aire després de la llarga pujada i gaudir de les vistes del camp de Tarragona que es tenen des d'aquest punt.

Continuem pel senderó que transcorre just per la vora de la serra de l'Argentera fins arribar al portell del Peiró. Allà agafem el GR de baixada fins a l'Argentera.

Arribem a l'última pujada exigent de la cursa, de l'Argentera fins al castell d'Escornalbou. Una vegada arribats a l'aparcament pugem al castell i fem el tomb dels frares, i baixem per la carretera fins a l'antic restaurant de la carretera del castell. Allà continuem per senderó direcció Riudecanyes, passem pel costat del coll de les Forques i baixem per un senderó molt ràpid que ens portarà al camí que uneix Riudecanyes i Vilanova. Trenquem a l'esquerra i enfilem els últims quilòmetres de cursa cap a Riudecanyes, arribem al poble baixem pel parc de les glaneres i arribem a meta.