Coves dels Talibans - Pedraforca

July 24, 2021
July 2021

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta més directe per fer les Coves dels Talibans.

Per accedir-hi, agafem la carretera que puja al Mirador de Gresolet i Refugi Estasen i a mitja pujada entrarem a una pista de terra fent un gir d'uns 180º. Allà mateix podem aparcar, si ho preferim i portem un cotxe 4x4 o alt podem pujar per la pista uns metres més per apropar-nos fins un dipòsit d'aigua.

Ens endinsarem al bosc direcció al Torrent de Cal Ninot. Cal estar atent a les fites ja que el camí no està gens fresat i és fàcil perdre's. En aquest cas, nosaltres vam optar per pujar algunes parets grimpant tot recte fins a buscar l'entrada de les Coves dels Talibans.
La primera cova, consta de dues o tres cordes on et pots assegurar o agafar. No hi ha gaire dificultat en els passos ja que són pràcticament en diagonal. Des de dalt de la cova les vistes són espectaculars. Seguirem per una canaleta que ens durà a un balcó, llavors baixem uns 5m tot rodejant la paret que ens queda a l'esquerra fins ja veure l'entrada de la segona Cova o Forat Gran de la Feixa Alta. Molt més gran i llarga. En aquest cas, no cal grimpar tant tot i que també consta d'un parell de cordes.

Un cop hem sortit de la segona cova, podrem girar a l'esquerra per seguir per la Gran Diagonal i pujar al Pollegó Inferior. En el nostre cas, aquest cop només voliem accedir a les Coves dels Talibans i vam girar cap al Balcó de la Joaquima i Costes d'en Jou. Vam baixar pel corriol que ens deixa a la part dreta de la Tartera i vam disfrutar d'uns bons metres de Tartera, que encara es conserva d'allò més bé.

Un cop acabem la Tartera, seguim a la dreta per l'última part de la Tartera de Saldes fins arribar a un corriol dins d'un bosc. Aquí nosaltres vam optar per la via més ràpida que ens va deixar a peu de carretera. En un punt, hi ha una X pintada a l'arbre, però no hi ha cap problema en seguir per aquest tram de corriol, ja que és el camí de tornada més ràpid. Ja a la carretera, baixarem pocs metres fins arribar al cotxe.

Ruta completada amb 2:15h, però que de mitjana es fa amb 3 o 4 hores.