CIRCUIT STA. LEOCADIA - NAHUJA

May 9, 2021
May 2021

near Nahuja, Occitanie (France)

Deixem el cotxe a l'inici de la pista de Sta Leocadia que s'agafa des de la carretera que puja al Puigmal. Comencem fent aproximadament un 1 km de pista asfaltada. Pel camí ja trobem un primer punt d’interès, la taula d’0rientació de Santa Leocadia on podem gaudir de les vistes i ficar nom als cims que hi veiem.
Al poc de res, quasi be quan comença la pista de terra, girem a l’esquerra per agafar una pista coberta d’herba que ja no deixem i que ens porta de nou a la pista inicial que ens durà a les antenes on hi ha un magnífic mirador.
Ara hem de buscar un petit corriol que seguirem fins al final. Un cop allà podem decidir agafar la pista que puja a l’esquerra amb força pendent o ja tirà cap a baix. Es un bucle opcional i la part més empinada.
Fem el que fem i un cop al final del bucle, anem pista cap a vall fins a trobar el refugi Pastoral de Sta Leocadia. (Si tenim set podem deixar el track, girar a la dreta i anar a una font molt propera que està a la mateixa pista en un lloc preparat per fer barbacoes) Just passat el refugi i a la següent corba ja trobem el corriol que hem d ‘agafar i que comença planejant per seguir en una forta baixada. Aquí hem de tenir precaució perquè a uns 300 m hem de deixar la baixada, girar a l‘esquerra per un petitíssim corriol que està marcat amb un pal de la gent de l’estació de trail del Puigmal. Aquest petit corriol es va fent gran i arriba al mateix refugi pastoral de Nahuja, on ja agafem la pista que ens durà de nou al punt d’inici.