Cims de Girona 2022 - Sant Miquel

21 minutes
November 24, 2022
November 2022

near Sant Daniel, Catalunya (España)

Cims de Girona és una lliga organitzada pel Club Trail Running Girona on es pugen, en dies diferents, tres dels cims més emblemàtics propers a la ciutat: Sant Miquel (1r), Els Àngels (2n) i Rocacorba (3r). Tres cims imprescindibles de Girona per tota persona a qui li agrada la muntanya. Les tres curses se celebren de nit i només es tenen en compte els temps de pujada.

La pujada a Sant Miquel comença a uns 400 metres del Restaurant el Cul del Món, just on es deixa endarrere l'asfalt i comença la pista forestal (pista que es desvia cap a l'esquerra). El primer tram (de poc més d'1,5 km) transcorre per pista i és molt ràpid. Vorejaràs per la dreta el Mirador de Can Garcia i la Font del Ferro. Passat el pont, un primer petit corriol és el principi del tram de pujada fins al cim. És un corriol de poc més de 200 m amb el qual connectaràs de nou amb la pista.

Passada la masia de Can Lliure, tornaràs a deixar la pista, per agafar el corriol que, ara sí, definitivament et portarà a Sant Miquel. 1 km de corriol que passa per les ruïnes de Cal Mistaire i de Can Micaló (Cal Marxant).

Des del Castell de Sant Miquel, en dies clars, podràs gaudir d'unes vistes infinites que abasten des dels Pirineus i fins al Mar. Vistes fabuloses de l'Alt Empordà, Girona, Celrà i el Baix Empordà. Podràs veure el Castell del Montgrí i, fins i tot, les Illes Medes. De nit, destaquen les llums de la ciutat de Girona i de tots els municipis propers.

Les restes més antigues del Castell de Sant Miquel, daten de l'època medieval. Corresponen a un tram de muralla, una possible torre de vigilància i una ermita.

Per la seva situació estratègica, va tenir un protagonisme destacat en els setges de Girona (1808-1809) per part de les tropes napoleòniques durant la Guerra del Francès. Anys més tard (1848), durant la Segona Guerra Carlista, es varen aprofitar les restes de l'ermita per fer dues torres de telegrafia òptica per millorar les comunicacions. Una d'aquestes dues torres és la que avui dia queda dreta i a la qual podràs accedir per gaudir de les vistes privilegiades.