Cims de Girona 2022 - Els Àngels

38 minutes
December 1, 2022
December 2022

near Sant Daniel, Catalunya (España)

Cims de Girona és una lliga organitzada pel Club Trail Running Girona on es pugen, en dies diferents, tres dels cims més emblemàtics propers a la ciutat: Sant Miquel (1r), Els Àngels (2n) i Rocacorba (3r). Tres cims imprescindibles de Girona per tota persona a qui li agrada la muntanya. Les tres curses se celebren de nit i només es tenen en compte el temps de pujada.

La pujada a Els Àngels comença a uns 400 metres del Restaurant el Cul del Món, just on es deixa endarrere l'asfalt i comença la pista forestal (pista que es desvia cap a l'esquerra). Ràpidament (només transcorreguts 400 metres) has d'agafar el corriol del Camí dels Àngels, el qual et portarà fins al Santuari de la Mare de Déu dels Àngels.

El primer tram, fins a arribar a l'Olivet d'en Salgueda, és el tram d'ascens més marcat de tota la ruta. Des d'allà (km 2,7) i fins a Can Caselles (km 4,3) el terreny suavitza. A partir de Can Caselles i fins al santuari, et toparàs de nou amb un tram marcadament cara amunt.

El Camí dels Àngels és una de les rutes a peu més clàssiques de Girona. Un "must" per fer almenys una vegada a la vida.

El santuari, situat a 485 metres sobre el nivell del mar, és un dels punts més alts del massís de les Gavarres, des d'on gaudiràs de grans vistes al Gironès, al Baix Empordà i a l'Alt Empordà. Fins i tot, a les Illes Medes!

És un dels santuaris que més es visiten de les comarques gironines. Els seus orígens es remunten a l'any 1409, quan es va concedir la llicència per construir una ermita. Ermita que es va acabar l'any 1420 i que es va anar ampliant amb els pas dels segles.

Entre els episodis més negres, hi ha diversos atacs. L'any 1809, el santuari va ser incendiat per les tropes napoleòniques durant el setge de Girona de la Guerra del Francès. Més d'un segle després, l'any 1936, va patir el seu últim atac (durant el qual es va destruir la imatge de la verge). En aquella època, va acabar esdevenint un centre de recuperació de ferits de la Guerra Civil.

Anys després, el 1958, hi va tenir lloc el casament més famós celebrat al santuari: el de Salvador Dalí i Gala.