Central Daió, Torreneules, Balandrau, Central Daió

Photo ofCentral Daió, Torreneules, Balandrau, Central Daió Photo ofCentral Daió, Torreneules, Balandrau, Central Daió Photo ofCentral Daió, Torreneules, Balandrau, Central Daió

Very difficult
June 28, 2017
June 2017

•   4 3 Reviews

near Queralbs, Catalunya (España)

La ruta comença a la central del Daiò i pujarem fins al Torreneules per la pujada del KV Olla Vertical. Aquest camí no està gaire gastat i serà necessari treure-li tot el profit a la navegació GPS.
Un cop a cota alta el track anirà recte camp a través, fins a agafar el camí que porta fins al Torreneules.
La baixada del Torreneules fins al refugi al Coma de Vaca es fa per la cresta, tot i que el grau tècnic es baix, s'haurà d'extremar les precaucions.
Des del refugi del Coma de Vaca fins al Balandrau també s'utilitza una línia repta remuntant al costat del riu que de mica en mica anirà perdent força i cabal d'aigua fins desaparèixer.
Per baixar del Balandrau el track us portarà per la Directa al Balandrau, però de baixada, que serà força entretinguda, un cop a enllaçar amb el camí clàssic per pujar al refugi del Coma de Vaca, es gira a l'esquerra fins a arribar al punt d'inici.
Aquesta ruta no té gaires quilòmetres però té un punt alt d'exigència i tecnicitat, donat que en tot moment el percentatge de desnivell és molt elevat, on les pujades i baixades són molt dretes i en alguns moments es trobarà algun punt on s'haurà d'utilitzar les mans.
Amics, precaució i gaudiu sense presses d'aquest impressionant recorregut.

• NeusEstrany May 16, 2018

El temps de 5h47min és corrent o caminant? Amb parades o sense?
    Creus que hi trobaré molta neu s'hi hi vaig aquest ara? Tinc intenció de fer-ho com un entreno de trail...

• Photo of Andreuill
    Andreuill May 26, 2019

Molt bona ruta! Aixo si jo diria very difficult😖 M'he saltat el Torraneules pero la resta al peu de la lletra. Gracies per compartir!

mikelsilva May 26, 2019

Andreuill gràcies per teu comentari, una ruta al Pirineu pot canviar de dificultat en qüestió de dies, només trobar neu o que estigui herba mullada, pot aumentar molt el grau. És una ruta exigent i es necessita una forma física alta o molt alta. Espero l'hagis gaudit.

NeusEstrany perdona no hagi contestat, he vist ara el comentari, disculpa i si encara necessites la informació dir - te que el temps es fer-ho "corrents" on es pugui correr.

• Sarsa Jul 27, 2022

Ruta lògica i estètica. M'ha agradat molt. Gràcies per compartir-la!💪

mikelsilva Jul 27, 2022

Gràcies @Sarsa

• Photo of ayumi_mountainlover
    ayumi_mountainlover Jul 16, 2023

Hola hicimos la ruta hoy y el camino desde daio es casi impracticable (mucha vegetación, peligro al bajar con barro con el barranco), ruta complicada cuando había opciones menos peligrosas... casi nos caemos por el acantilado. Muchísimo desnivel 3800 acumulado y unos 20 km de daió Torreneules balandro daió. La vegetación creció mucho no habíamos visto la fecha de la ruta quizás es demasiada antigua. El entorno precioso !!

mikelsilva Jul 16, 2023

@ayumi_mountainlover gracias por el comentario y valoración.
    Aunque la subida de la ruta es del 2017, he estado en más ocasiones por la zona, es una cota de altitud alta y no puede haber cambios significativos en la vegetación, aunque ya informo que hay momentos que no hay un camino bien marcado y se tiene que navegar con el GPS, de hecho yo diría que en un 30%, no hay camino marcado... Es una ruta increíble y poco frecuentada, aunque dura y técnica.

mikelsilva Jul 16, 2023

@ayumi_,mountainlover cojo nota de tu comentario y cambiare la ruta como "muy difícil".