Burhaniye / Kurucaoluk-Avunduk/Kırtık/Sübeylidere Yaylaları-Avunduk-Yaylacık (KöK-KU-120)

May 22, 2022
May 2022

near Kurucaoluk, Balıkesir (Türkiye)

29k'lık dağ parkuru, Kurucaoluk'tan başlar, Erik Dere boyunca güney yönünde tırmanır, 5.5k'da dereyi geçer, derenin batı yakasından tırmanmaya devam eder. Avunduk Yaylasına yaklaşırken dereden ayrılır (8k), yaylaya varır (9k). Yayladan 2k daha tırmanır, batıya yönelip parkurun zirvesinden geçerek Kırtık Yaylasına varır (13k), Kırtık Yaylasından kuzeye doğru genelde inişin hakim olduğu bir profil hakim olur, 15k'da son yayla Sübeylidere Yaylasıdır. İlk gelinen köy Avunduk'tur (23k), peşinden Yaylacık Köyüne varılır (25k), Yaylacık'ın sırtlarından kayganca bir zeminden Kurucaoluk asfaltına götürecek olan patikaya bağlanır. Üç köye ve üç yaylaya uğrayan bu parkur; deresinden tepesine, yaylasından ormanına, körfez manzarasından yeşilin her tonunu sunan dağlarına, kuşundan böceğine ve çiçeğine... muhteşem bir koşu ve doğa deneyimi sunar.

• Erdem Varol May 22, 2022

Herşeye rağmen harika bir parkur.