Ametlla del Vallès: Circular Puigraciós-Riells del Fai

August 1, 2021
August 2021

near Bigues i Riells, Catalunya (España)

Sortideta ben maca, que des del Santuari de Puigraciós, surt cap al coll de Tripeta, en aquest cas passant pel cim del Puigraciós (per entrar en calor ;-D, però podeu tirar pel dert i anar al coll per la pista, i us estalvieu la pujadeta).
Des del coll de Tripeta, agafem la pista en direcció a Riells, que trenca cap a l'esquerra del camí que enfila als cingles. A pocs metres hi ha un trencant a la dreta, que ignorem.
La pista està trencadota, de les darreres pluges. Anem baixant poc a poc, no té pèrdua. Passat una ziga-zaga molt pronunciada, trobarem un trencant a mà dreta, que passarem de llarg, el corriol que s'enfila al grau del Mercader, i us portaria al Cau de la Guilla.
Arriba un tram curtet on el camí està molt erosionat i amb força pendent cap abaix, allunyant-se en perpendicular dels Cingles. Atent@s perquè en pocs metres haureu d'agafar un trencant a mà dreta, per continuar vorejant els Cingles per sota.
El camí passa per trams de postal, ara entre pins, ara entre alzines, trams de blocs caiguts dels Cingles... un goig.
Seguireu sense cap dificultat, i pràcticament en pla, fins que als peus del Puig de les Onze Hores, haureu de girar lleugerament cap a l'esquerra, passareu a tocar d'una antena de TV plantada entre els matolls, i entrareu en una pineda molt jove, on el corriol us portarà fins a zona urbanitzada pertanyent a Riells.
El tram civilitzat dura poc. Fareu una ziga-zaga, i haureu de buscar un trencant a mà esquerra, que ja us portarà de nou a zona de boscos i pinedes.
Aquest tram és ben curiós, una pineda madura que alterna amb alzines i sotabosc tupit, força humit i fresquet.
Trobareu un bon grapat de trencants i creuaments de pistes que porten a diferents masos, zones de conreu, boscos... si us guieu pel track, empalmareu de nou amb la pista que, des de la obaga del Pollancre, us deixarà a la part alta de la urbanitzacio del Serrat de l'Ametlla després de superar un bon desnivell... Ara, no és l'únic camí, hi ha un bon grapat d'alternatives que us poden acostar al Santuari per dalt, per baix, pel mig...
El recorregut val la pena per la varietat de boscos i paisatges, vistes, la fauna... en qualsevol època de l'any!!