Photo of3 cims de Nàquera: Pic de la Creueta - Puntal de Mateu - Montcudio - Barranc Fondo - Pista del Castell de Serra a Nàquera Photo of3 cims de Nàquera: Pic de la Creueta - Puntal de Mateu - Montcudio - Barranc Fondo - Pista del Castell de Serra a Nàquera Photo of3 cims de Nàquera: Pic de la Creueta - Puntal de Mateu - Montcudio - Barranc Fondo - Pista del Castell de Serra a Nàquera

January 2, 2017
January 2017

•   4.3 1 review

near Náquera, Valencia (España)

Aparquem el cotxe al poble de Nàquera i a pocs metres comencem la ruta per pista primer i per senda després direcció el Pic de la Creueta.

Pujada continuada d'uns 200 m de desnivell. Des del cim bones vistes del poble i cap a Serra.

Des del mateix cim agafem la senda direcció noroest pel cordal que ens portarà fins el Puntal de Mateu. Puntualitzar que al km 1.5 aproximadament haureu de tirar al recte pel mateix cordal i no fer la corva que vam fer nosaltres per error.

Sense perdre massa altura i per senda arribarem al Coll del Puntal de Mateu primer i al cim després.

Des del Puntal bones vistes de tota la Calderona i l'Horta Nord. Des del cim baixada xula fins la pista que porta al Pi del Salt.

Agafem la pista que va direcció al Castell de Serra i un kilòmetre després agafem la senda que puja al Montcudio.

Una pujada dura sobretot per la pedra solta i pendent que hi ha en el seu tram final. En coronar el Montcudio per senda direcció el barranc Fondo amb bones vistes de "l'esquena" de la Mola de Segart.

Baixem del Montcudio i agafem la senda que puja pel Barranc Fondo. Senda estreta i amb vegetació per la que guanyem altura progresivament.

En acabar el barranc per pista direcció el Castell de Serra, i una vegada a la seua base pista cap a Serra i posteriorment en desviem direcció Nàquera també per pista per tal d'arribar al punt de partida.

Pic de la Creueta de Nàquera

Vistes cap a Serra

Puntal de Mateu

Desvio cap al Montcudio

Desvio

Vistes des de la senda que puja al Montcudio