2023-09-16 - 2023-09-17 - 0. Rakovnická 60 (RN25)

Photo of2023-09-16 - 2023-09-17 - 0. Rakovnická 60 (RN25) Photo of2023-09-16 - 2023-09-17 - 0. Rakovnická 60 (RN25) Photo of2023-09-16 - 2023-09-17 - 0. Rakovnická 60 (RN25)

September 18, 2023
September 2023

near Skryje, Central Bohemia (Czechia)

Po patecnim skoro padesatikilometrovem treninku jsem si myslel, ze tuhle "netradicni" Rakovnickou 60 dam v oddychovem tempu. Jenze, mozek mi to nakonec nedovolil...

V sobotu 16. zari, v osm vecer, jsem se odprezentoval v Rakovniku na namesti, aby nas pred devatou zavezl autobus na start do Skryji. Podotykam, ze cestou se mi chtelo řádně spat... :-D Ale tak nebylo se cemu divit, venku byla tma jako v pytli a obycejne chodim po desate spat... Dnes navic s mesicem v novu, takze faaaak krasna cerno-cern!
Nicmene, nebal jsem se, ze me prvni metry nenakopnou - je to tak vzdy po nocnich startech.

Jako vse, tak i start byl perfektne pripraveny. Hudba, moderator, zachodky!

Zvolil jsem strategii a vysprintoval mezi prvnimi, abych se nemusel prodirat nekolika stovkami ucastniku. Melo nas jit skoro sest stovek. Veril jsem si, ze se svym standardnim prumerem nekde blizko 6km/h musim dopadnout v prni stovce.

Samozrejme hned za mostem jeste ve Skryjich mi dosla stava a musel jsem prejit do chuze. Opravdu jsem to prepalil, ale dobry, hlavni spalir osvetleny celovkami jsem videl za rekou na sebehu svahem kolem trilobitu. Byl to hezky pohled na tu svetelnou reku. Byl jsem splaven a hned jsem ze sebe sundal triko s kratkym rukavem, ktere prekryvalo triko s dlouhym rukavem... Trosku chyba mit na sobe ten dlouhy rukav - jak se pozdeji ukazalo, kdyz jsem pred pul ctvrtou rano cekal na prvni bus z Rakovnika ku Kladnu. Byt ve 12C v kratkem rukavu me moc nezahralo...

Ale zpet na trat, kterou jsem si moc dobre z predchozich R60 pamatoval a tak jsem mohl zvolit jak na ni jit... Jo a samozrejme ze jsem si ty dlouhe rukavy zahy stejne ohrnul a pak me nekolikrat stvalo, kdyz se mi hrnuly dolu... Triko s kratkym rukavem by uplne stacilo! Jenze to uz jsem byl propocen... :-D

Silnici pred stoupanim na prvni kontrolu (Kriniste) jsem zase bezel a ono to slo - nehnal jsem se. Snazil jsem bezet jen tak rychle, abych to udychal. A ono to slo. Mel jsem z toho radost! Ve stoupani jsem samozrejme sel, ale v mem tempu 5-6km/h, takze jsem i nektere bezce dosel a predesel. :-)

Kontrola byla "letecka" - QR kod jsem si nechal seskenovat, zhltnul jsem par chlebu se skvarkami, jeden s Nutellou... Doplnil Kofolu a iontak - castecne do briska a castecne do lahve, a uz jsem mazal dal... Nasleduje takova rovinka a kopec dolu - to jsem bezel. Par kilometru to bylo! :-) Pak zase stoupani - v tom jsem neblbnul a sel, ale svym rychlym tempem, ktere mi vzdy pomuze nekoho sejmout. A bylo to i zde.

V nejvyssim miste zavodu jsem se zase rozebehnul a cele to az do druhe kontroly v Pustovetech sebehnul! Citil jsem se fakt skvele, jak mi to slo, protoze ja fakt nebeham! A vubec nevim co to do me vlitlo, ze jsem to dnes porusil. Mno, snad to v nasledujicich dnech nebudu moc citit, honilo se mi hlavou. :-D

Kontrolu v Pustovetech jsem mel za sebou behem ~4 minut... Zase skvarky, banan, ktery jsem si omazal Nutellou, Coca-cola, iontak a uz jsem mazal ven. Tricko durch propocene a spodky taky... :-D Celkem zima, ale v tomto udoli mi prijde ze je vzdy. Nastesti, i po te druhe svacince mi to bezelo dal... Samozrejme ne do kopce, tam jsem sel, ale uz nikoho nepredesel. Holt, moc lidi predemnou jiste nebylo, myslel jsem si. Premyslel jsem, jestli to neni az moc ambiciozni myslet si, ze to dam pod 4h a do padesateho mista... Kazdou chvilku jsem cekal, kdy mi vyplivnou nohy, nebot na kopci jsem uz zase utikal... Jsou to tak uz vice-mene rovinky a klesani. :-)

Pred kontrolou na Hane jsem zakufroval, teda dneska uz podruhe... :-), ale uvedomil jsem si to brzy a mohl to vzit trosku jinym sebehem, ktery me dovedl primo ke kontrole. Nemit kontrolu, znamenalo by to penalizaci 1h...! :-))

Nejvtipnejsi bylo, ze uz kdyz jsem byl pred Rakovnikem, na asfaltove cyklostezce, porad jsem bezel a kdyz jsem se na chvilku zastavil, stejne mi mozek za par sekund dal signal, ze mam bezet dal.
Zajimave zjisteni, jak mi mozek funguje. Tak trosku jsem uz nemohl a zacinal jsem citit horni stranu stehen a trisla, ale porad me neco hnalo kupredu, trebaze jsem za sebou zadna svetla nevidel, nikdo me nedohanel... :-D

V cili jsem byl v 1:42am, t.j. za 3h42m - skvely cas! Na jakem miste jsem ale netusil. Ja se neptal a tak jsem si to zjistil az o nekolik hodin pozdeji, az kdyz jsem byl uz doma. Chvilkova euforie. Dostal jsem diplom, a konecne ze sebe mohl shodit to promocene triko a vzit si neco sucheho. Mel jsem celkem tri sucha tricka s kratkym rukavem a suche ponozky. Nevahal jsem! Jenze ruce hole, nohy taky... Byla mi zima... Vse to bylo s vidinou, ze musim cekat do 4:30am. Ale zvladnul jsem to, holt ten dobry pocit z nejlepsiho vykonu co jsem kdy dal me tesil. Moc me tentokrate nezahral, ale rozhodne potesil. :-D

Domu jsem dorazil podle planu lehce po seste... Celkem to bylo na tri busy / dva prestupy. Pritom ten v Kladne byl podle oficialniho jizdniho radu jenom na 2 minuty s tim, ze musim z jedne zastavky (asi 150m) presprintovat na druhou... S vymrzlymi a unavenymi nohami to sice sprint nebyl ani v nejmensim, ale bus mi neujel, jeste jsem na nej asi 30 sekund cekal! :-D

Krasna akce!

P.S. Dobro došli a doběhli též!!!

Start - Skryje

Křiniště

Pustověty - Na ostrově

Časomíra s hlavní občerstovačkou na trati... Občerstvení bylo opět na vysoké úrovni!!! A škvarky, ty byly vůbec nejlepší - jako vždy! :-)

Haná

Kontrolní bod bez občerstvení

PictographRisk Altitude 1,024 ft

Provizorní mostek

Hlavní most na cyklostesce byl uzavřen kvůli generalní opravě...