Photo of03/16 Tarragona | Sant Pere Pau-corriols Rodolat-Mas Pastor-Font Garrot-corriols Mas Frare-Mas Arcs i Granell {310m+,IBP75} Photo of03/16 Tarragona | Sant Pere Pau-corriols Rodolat-Mas Pastor-Font Garrot-corriols Mas Frare-Mas Arcs i Granell {310m+,IBP75} Photo of03/16 Tarragona | Sant Pere Pau-corriols Rodolat-Mas Pastor-Font Garrot-corriols Mas Frare-Mas Arcs i Granell {310m+,IBP75}

7 mi
March 1, 2016
March 2016

•   4.3 1 review

near Sant Salvador, Catalunya (España)

Viewed 1981 times, downloaded 50 times

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 1h15' || Vel. en mov.: 9,0 km/h
╞ Ascens acum.: 312 m+ || Des. acum.: 311 m-
╞ Pendent màx.: +51% || Pend. mín.: -34%
Resum desnivells | IBP: 75/65 (C)

:::: CAT ::::

Tarragona - - Sant Pere i Sant Pau > corriols al voltant d' El Rodolat > Mas de Pastor > sender de la Font d'en Garrot > volta pels corriols del Mas del Frare > Mas dels Arcs > Mas d'en Granell

:. Apunts de l'Itinerari .:

Sortida des de Sant Pere i Sant Pau (barri nord de Tarragona) > PK-0,5 : baixem a l'antic Comellar del Diable, per la pista asfaltada del túnel de pas per l'AP-7 > PK-1,0 : agafem el camí del gasoducte de l'antic Barranc del Diable (actualment tacat per l'autopista), pugem fort per terreny rocós > PK-1,3 : trencall esq, per un corriol que enllaça amb el camí en dir. a El Rodolat, pujant lleu > PK-1,8 : bif. esq, pel Camí del Mas d'en Granell (trobem indicadors), anem resseguint la marjada d'uns camps d'avellaners abandonats > PK-2,0 : trencall dta, pel corriol de la barraca gran, passem per darrere la barraca i més endavant anem serpentejant entre el pinar dels bancals abandonats, tot planer > PK-2,4 : arribem a la urbanització El Rodolat, creuem un tros del C/ dels Crisantems i continuem de baixada per camí fins al seg. trencall, on a l'esq comença un corriol en descens i amb vàries corbes, fins al fondo, on continua vorejant el comellar abandonat, ara de baixada lleu (sembla un tram ideal per a BTT) >>

>> PK-3,1 : trencall dta, pel següent corriol, que ens porta fins a una placeta de roca que fa de cruïlla de corriols; tot aquest tram l'he netejat fa ben poc, així que gaudirem d'aquest enllaç una temporada més ;) comença pujant progressivament entre un túnel d'enfiladisses i més endavant continua entre un entorn ombrívol i atapeït, on veiem tot de mantells d'heures a la voreta del camí; com a tram final trobem un curta trialera d'arrels descobertes, amb més inclinació... > PK-3,3 : placeta i cruïlla de corriols: seguim a la dta, pel que ens fa pujar un marge, i continua un camí llarg cap al Mas de Pastor, pujant progressivament fins a la masia abandonada, anem vorejant tot de camps també abandonats > PK-4,0 : arribem al Mas de Pastor, seguim un tros del Camí del Mas dels Arcs i trenquem pel camí del gasoducte, on anem planejant mentres veiem a l'horitzó la plana i les serres del Baix Camp (entre la talada de bosc del camí) >>

>> PK-4,6 : cruïlla del Camí del Mas dels Arcs amb el sender de la Font d'en Garrot; a partir d'aquí seguim els indicadors i les marques grogues per arribar a la font; baixem per un tram ben trialer, amb desnivell fort i passos rocosos força esgavellats > PK-4,9 : arribem a la Font d'en Garrot i seguim el Camí del Mas d'en Garrot, vorejant els camps de pastura dels cavalls i rucs i passant per davant la masia > PK-5,4 : bif. dta pel camí del Comellar del Mas del Frare, i de seguida a la dta trobem el corriol de pujada al Mas del Frare; és molt costerut i al final ens fa grimpar vàries vegades, sense gran dificultat però físicament és matador! (també l'hem netejat aquest març/2016); a dalt trobem les ruïnes del Mas del Frare, i continua el Camí del Mas per la plana elevada on es va construir >>

>> PK-5,9 : trencall esq, en arribar a la primeres cases d'Els Hostalets; aquí comença una volta corriolera al voltant del barrancó del comellar del mas, primer planejant i més endavant baixant al comellar per un tram de descens de BTT, molt xulo de seguir! per acabar, continua planer entre bosc i camps mig abandonats fins a tornar al Camí del Mas d'en Garrot > PK-7,8 : bif. esq, en passar la gran Alzina del Mas; ara seguim aquest camí llarg, baixant poc a poc a la vora del Comellar del Mas d'en Garrot, amb tot d'avellaners abandonats, si més no és maco i tranquil de seguir > PK-8,5 : cruïlla de camins i corriols: a l'esq veiem la pujadota (del gasoducte) del Mas dels Arcs, llarga, costeruda i força rocosa, però seguim recte una mica més en direcció a Sant Salvador > PK-8,6 : trencall esq, pel corriol de la Font de la Murtra (un altre que hem netejat recentment, sobretot la part baixa i més humida, on esbarzers i aranyoners engolien el camí); amb aquest corriol pugem al Mas dels Arcs per un traçat amb alguns passos trialers i d'un entorn diferenciat entre la part baixa i la alta, on travessem solanes rocoses entre el pinar; de la font, ni rastre, crec que deu haver quedat tapada per la densa bardissa del comellar... >>

>> PK-8,9 : arribem a l'antiga Bodega de Puig i Valls, o el "mas de l'àngel", i baixem al Camí del Mas d'en Granell per un petit enllaç trialer que trobem abans de les runes del Mas dels Arcs > PK-9,1 : seguim el camí, pujant planer, mentres voregem l'antic Comellar del Mas d'en Granell (a mà dta), passant per davant les basses de la Font Fonda (a mà esq) > PK-9,7 : bif. dta, seguim el mateix camí (trobem indicadors), creuem el comellar i ara pugem fins a trencar, a mà dta, per un corriol entre obaga que enllaça a la masia del mas (retallant les corbes del camí, i pujant una mica fort) > PK-9,9 : arribem a les restes del Mas d'en Granell, i seguim el camí ample de la finca fins a la "placeta del pi gros", on trobem els indicadors per agafar el Camí del Pou del Vinagre que ben bé ja ens retorna a Sant Pere, baixant amb poc desnivell per un terreny molt rocós i esgavellat, amb vàries rampes que superen les marjades d'aquest altre comellar abandonat... |||

:::: ESP ::::

Tarragona - - San Pere y San Pau > corriols alrededor de El Rodolat > Mas de Pastor > sendero de la Fuente d'En Garrot > vuelta por corriols del Mas del Frare > Mas Dels Arcs > Mas d'En Granell

:. Vocabulario catalán .:
arcs: arcos | comellar: vaguada plana | corriol: senda, sendero secundario | frare: fraile | mas: campos o terreno de una masía, también masía | pou: pozo

:. Apuntes del Itinerario .:

Salida desde San Pere y San Pau (o San Pedro; barrio norte de Tarragona) > PK-0,5 : bajamos al antiguo Comellar del Diable, por la pista asfaltada del túnel de paso por la AP-7 > PK-1,0 : cogemos el camino del gasoducto del antiguo Barranco del Diablo (actualmente mancillado por la autopista), subimos fuerte por terreno rocoso > PK-1,3 : desvío izq, por un corriol que enlaza con el camino en dir. a El Rodolat, subiendo leve > PK-1,8 : bif. izq, por el Camino del Mas d'En Granell (encontramos indicadores), vamos siguiendo bancales de unos campos de avellanos abandonados > PK-2,0 : desvío dcha, por el corriol de la barraca grande, pasamos por detrás de la barraca y más adelante vamos serpenteando entre el pinar de estos bancales, todo llano > PK-2,4 : llegamos a la urbanización El Rodolat, cruzamos un trozo de la C/ Dels Crisantems y continuamos de bajada por camino hasta el sig. desvío, donde a la izq empieza una senda en descenso y con varias curvas, hasta el fondo, donde continúa bordeando la vaguada, ahora bajando leve (parece un tramo ideal para BTT) >>

>> PK-3,1: desvío dcha, por siguiente corriol, que nos lleva hasta una placita de roca que hace de cruce de senderos; todo este tramo lo he limpiado hace poco, así que disfrutaremos del enlace una temporada más ;) empieza subiendo progresivamente entre un túnel de enredaderas y más adelante continúa entre un entorno sombrío y tupido, en el que vemos todo de mantos de hiedras a los bordes del camino; como tramo final hay un corta trialera de raíces descubiertas, con más inclinación... > PK-3,3 : placita y cruce de senderos; seguimos a la dcha, por el que nos hace subir un margen, y continúa un camino largo hacia el Mas de Pastor, subiendo progresivamente hasta la masía abandonada, vamos bordeando todo de campos ahora yermos > PK-4,0: llegamos al Mas de Pastor, vamos por un tramo del Camino del Mas Dels Arcs y nos desviamos por el camino del gasoducto, en el que planeamos mientras vemos en el horizonte la llanura y las sierras el Baix Camp (entre la talada de bosque del camino) >>

>> PK-4,6 : cruce del Camino del Mas Dels Arcs con el sendero de la Fuente d'En Garrot; a partir de aquí seguimos los indicadores y las marcas amarillas para llegar a la fuente; bajamos por un tramo muy trialero, con desnivel fuerte y pasos maltrechos y muy rocosos > PK-4,9 : llegamos a la Fuente d'En Garrot y seguimos el Camino del Mas d'En Garrot, bordeando campos de pasto de los caballos y burricos y pasando por delante de la masía > PK-5,4 : bif. dcha, por camino del Comellar del Mas del Frare, y enseguida a la dcha encontramos el corriol de subida al Mas del Frare; es muy empinado y al final debemos trepar varias veces, sin gran dificultad pero físicamente es matador! (también lo hemos limpiado este marzo/2016); arriba encontramos las ruinas del Mas del Frare, y continúa el Camino del Mas por la llanura elevada donde se construyó >>

>> PK-5,9 : desvío izq, al llegar a la primeras casas de Els Hostalets; aquí comienza una vuelta corriolera alrededor del barranco del comellar del mas, primero planeando y más adelante bajando a la vaguada por un tramo de descenso de BTT, muy chulo que seguir! por último, continúa llano entre bosque y campos abandonados hasta volver al Camino del Mas d'En Garrot > PK-7,8 : bif. izq, al pasar la enorme Encina del Mas, ahora seguimos este camino largo, que baja poco a poco al borde del Comellar del Mas d'En Garrot, lleno de avellanos abandonados, al menos es bonito y tranquilo de seguir > PK-8,5 : cruce de caminos y senderos: a la izq vemos la subida del gosaducto por el Mas Dels Arcs, larga, empinada y algo rocosa, pero seguimos recto un poco más en dirección a San Salvador > PK-8,6 : desvío izq, por el corriol de la Fuente de la Murtra (otro que hemos limpiado recientemente, sobre todo la parte baja y más húmeda, donde zarzas y arañones, o endrinos, engullían el camino); con este sendero subimos al Mas Dels Arcs por un trazado con algunos pasos trialeros y de un entorno diferenciado entre la parte baja y la alta, en esta última atravesamos solanas rocosas entre el pinar; de la fuente, ni rastro, creo que habrá quedado tapada por la densa maleza de la vaguada... >>

>> PK-8,9 : llegamos a la antigua Bodega de Puig y Valls, o el "mas del ángel" y bajamos al Camino del Mas d'En Granell por un pequeño enlace trialero que encontramos antes de las ruinas del Mas Dels Arcs > PK-9,1 : seguimos el camino, subiendo llano, mientras bordeamos el antiguo Comellar del Mas d'En Granell (a mano dcha), pasando por delante las balsas de la Fuente Fonda (a mano izq) > PK-9,7 : bif. dcha, seguimos el mismo camino (encontramos indicadores), cruzamos el comellar y ahora subimos hasta la 1ª curva, donde a la dcha cogemos una senda entre la umbría que enlaza directamente a la masía del mas (recortando las curvas, y subiendo un poco fuerte) > PK-9,9 : llegamos a los restos del Mas d'En Granell, y seguimos el camino ancho de la finca hasta la "placita del gran pino", donde vemos los indicadores del Camino del Pou del Vinagre, que ya nos devuelve casi casi hasta San Pedro, bajando con poco desnivel por un terreno muy rocoso e irregular, con varias rampas que superan los bancales de este otro comellar abandonado... |||

Pont del Diable

els Plans dels Hostalets

Els Hostalets

túnel de pas per l'AP-7 (antic Comellar del Diable)

El Rodolat

trnc esq - sortida del camí del Barranc del Diable, per corriol en pujada

PictographIntersection Altitude 328 ft

PictographIntersection Altitude 315 ft
Photo oftrnc dta - sortida de camí per corriol de la barraca gran Photo oftrnc dta - sortida de camí per corriol de la barraca gran

trnc dta - sortida de camí per corriol de la barraca gran

bif esq - creuem carrer de la urb. EL Rodolat (continua camí de baixada entre pinar)

bif esq - inici corriol de descens amb corbes, continua planer tot vorejant un comellar

PictographIntersection Altitude 240 ft
Photo oftrnc dta - inici corriol netejat i recuperat (de pujada entre entorn humit, creixen mantells d'heures a la vora) Photo oftrnc dta - inici corriol netejat i recuperat (de pujada entre entorn humit, creixen mantells d'heures a la vora) Photo oftrnc dta - inici corriol netejat i recuperat (de pujada entre entorn humit, creixen mantells d'heures a la vora)

Photo ofplaceta/cruïlla d corriols (final tram netejat, x trialera d'arrels) - continuem cap a Mas de Pastor Photo ofplaceta/cruïlla d corriols (final tram netejat, x trialera d'arrels) - continuem cap a Mas de Pastor Photo ofplaceta/cruïlla d corriols (final tram netejat, x trialera d'arrels) - continuem cap a Mas de Pastor

Mas de Pastor

inici camí del gasoducte (tot planer i veiem Sant Salvador a l'horitzó, entre la clapa del camí

PictographIntersection Altitude 371 ft

Photo ofCamí del Mas d'en Garrot (passem per davant la masia i entre els camps de pastura de cavalls i rucs) Photo ofCamí del Mas d'en Garrot (passem per davant la masia i entre els camps de pastura de cavalls i rucs)

PictographIntersection Altitude 236 ft

PictographRuins Altitude 308 ft

Mas del Frare

PictographIntersection Altitude 348 ft
Photo oftrnc esq - sortida dl Camí del Mas del Frare, comença volta corriolera del comellar del mas Photo oftrnc esq - sortida dl Camí del Mas del Frare, comença volta corriolera del comellar del mas

inici tram de corriol descuidat, tot rocós i va vorejant el barranc

final del tram descuidat, inici corriol descens BTT al Comellar del Mas del Frare

Alzina del Mas d'en Garrot - a cont. bif. esq., pel camí del Comellar d'en Garrot (baixada lleu)

Comellar del Mas d'en Garrot

final descens, corriol continua planer, vorejant el Comellar del Mas del Frare

final del Comellar d'en Garrot - cruïlla de camins i corriols, seguir camí en dir. a Sant Salvador

PictographIntersection Altitude 141 ft
Photo oftrnc esq - corriol de la Font de la Murtra (l'he netejat recentment! entorn humit i pujada per passos trialers) Photo oftrnc esq - corriol de la Font de la Murtra (l'he netejat recentment! entorn humit i pujada per passos trialers) Photo oftrnc esq - corriol de la Font de la Murtra (l'he netejat recentment! entorn humit i pujada per passos trialers)

Mas dels Arcs

Photo ofantiga Bodega de Puig i Valls o 'mas de l'àngel' Photo ofantiga Bodega de Puig i Valls o 'mas de l'àngel' Photo ofantiga Bodega de Puig i Valls o 'mas de l'àngel'

antiga Bodega de Puig i Valls o 'mas de l'àngel'

bif esq - seguim Camí del Mas d'en Granell (indicadors); planer i vorejant el Comellar d'en Granell

trnc dta - corriol retallador, fins al Mas d'en Granell (netejat fa 2 mesos; recorre l'obaga amb traçat costerut)

Mas d'en Granell

Photo ofplaceta del pi gros (el Mas d'en Granell) - inici Camí del Pou del Vinagre (de baixada lleu, però molt rocós i esgavellat) Photo ofplaceta del pi gros (el Mas d'en Granell) - inici Camí del Pou del Vinagre (de baixada lleu, però molt rocós i esgavellat)

Camí del Pou del Vinagre - tram final, rampejant marges

• Photo of Gorka
    Gorka May 22, 2016

Realmente buena ruta Yo la he hecho con un par de variaciones.La proxima vez creo que la hare en sentido inverso.

• Photo of Albosc Albert
    Albosc Albert Aug 10, 2016

Hola Gorka, saludos! Perdona por responder tan tarde, se me pasó. Me alegra un montón que t gustara y valorar la ruta después. Estos senderitos de Tarragona nunca se aborrecen, jerjer