Transpirinaica #2: Ribes de Freser - Senterada

Photo ofTranspirinaica #2: Ribes de Freser - Senterada Photo ofTranspirinaica #2: Ribes de Freser - Senterada Photo ofTranspirinaica #2: Ribes de Freser - Senterada

August 17, 2022
August 2022

near Ribes Altes, Catalunya (España)

Coast 2 Coast 2022. Feta en solitari amb la Queen Bee: Triumph Scrambler 900 de carburació. Neumàtics Pirelly Scorpion Rally STR.

Aquesta etapa és llarga, prop de 250 km. Uns 50 km passa per pista apte per 4x4 i trail. Amb la Triumph ha estat un pèl difícil peró ens hem sortit.

Sortint de Ribes enfilem cap a Puigcerdà per pujar a La-Tour-de-Carol, tot seguint el riu Carol. D'allà travessem un primer cop el Pirineu i enfilem cap al Pas de la Casa, a Andorra, evitant el nou tunel per agafar l'antiga carretera del Coll de Puymorens. Asfalt i corves d'alló més divertides.

Al entrar a Andorra trobem la gentada, i l'atravessem de punta a punta, no fem per entrar a Andorra la Vell i enfilem cap a La Massana pel Coll d'Ordino. D'aquí a Pal per corves i mes corves.

Un cop arribats a Pal pujem cap a les pistes i d'allà agafem una carretera preciosa amb ua vista impressionant de les valls andorranes. D'aquí surt la pista cap a Tor pel Coll de Cabús. Aquesta pista te una dificultat mitja, ample, peró plena de pedres i xargalls. Al arribar a una plana surten dos ramals. Millor agafar el de la dreta que ens duu directament a TOR. Em quedo amb ganes de parar a Ca la Sisqueta...a la propera serà....

De Tor fins a la carretera trobem una pista asfaltada que discorre per la vall del Noguera de Tor. Arribem a Llavorsí i prenc una carretera secundària per Escàs fins a Llesuí......

D'aquí,pel Coll de Triadó, passem per l'antiga estació d'esquí abandonada...Una pista d'uns 35 km espectacular, amb una forta baixada fins a Espuy....

Parada final a Casa Leonardo de Sentarada. Poder el millor lloc de tots els Pirineu lleidatà....

Una pasada de tram avui....