Tomorrow

-1 ft
January 6, 2023
January 2023

near Tortosa, Catalunya (España)

El nom del track, “per demà”, és el que li dóna el títol a aquesta ruta que comença pujant pels Pilans fins el canal Xerta-Càlig, que agafem a la dreta fins la carretera TV-3541.

Abans d’arribar a Paüls ens desviem per la carretera de la Vall de Vinyes i comencem a ascendir cap al Montsagre. A l’alçada de la Refoia ens desviem a la dreta i comencem la baixada paral·lels al barranc del Salt fins la carretera T-330 a l’alçada del km 23.5.

Després d’un bon esmorzar a Ca l’Àngels creuem Prat de Comte i continuem per la T-361 fins l’àrea de la Jepa i des d’allí creuem la Vall del Frare fins la carretera C-43 que agafem a la dreta cap a Gandesa.

Només entrar a la capital de la Terra Alta agafem un carrer a l’esquerra que condueix a una pista que creua la Serra d’Entrebarrancs fins a Bot.

Des de Bot continuem per pistes ràpides que travessen les planes d’Almudèfer fins les ruïnes del castell del mateix nom. Des d’allí circulem paral·lels al riu Algars fins arribar a Arenys de Lledó.

Sortint de la població deixem la carretera i agafem una pista a la dreta que travessa la vall de la Bernarda fins Lledó d’Algars des d’on tornem a entrar a Catalunya.

Continuem per pistes travessant la Plana de Neveres, el Mas de Santapau i els Viernets per arribar, de nou, a la carretera T-330, aquest cop a l’alçada del km 17. Des d’aquí, per falta de temps, hem de continuar per carretera fins al punt inicial, però hi ha força alternatives per treure un bon grapat de kilòmetres d’asfalt a la ruta.

Ruta sense cap complicació tècnica, però s'ha de tenir en compte que es creuen alguns barrancs i el riu Algars que poden canviar en cas de plogudes.

Track gravat amb GaiaGPS i rectificat amb gpx.studio.