Mola de Xert (ruta d'exploració)

-1 ft
December 24, 2022
December 2022

near Tortosa, Catalunya (España)

Amb la tarde plena d'activitats nadalenques només tenim fins migdia per mirar de fer una ruta procedent de diversos tracks. No hem tingut temps, hem hagut de recular en diverses ocasions cosa que ens ha fet perdre molt de temps i hem acabat tornant per carretera, però ha valgut molt la pena.

Sortim de Tortosa i anem per pistes i camins asfaltats fins un corriol molt prometedor, però que acaba en una pujada que no hem pogut passar (Z1). Tirem enrere fins el waypoint CRUÏLLA 1 per agafar la carretera TV3421, tot i que també hi ha alternativa fins al barranc de Lloret per pista.

Continuem per carretera fins el camí de la Bassa d'Omedes que ens porta fins la carretera CV105 que deixem de seguida per fer cap a la gravera. Un cop passada trobem un tram en pujada una mica complicat, amb regueralls i molta pedra solta (Z2), però que es pot fer. Un cop dalt continuem per pistes i camins rurals, amb algun tram asfaltat fins Rossell.

Abans de parar a fer un mos a Rossell fem la volta pel Mas de la Móra i les Ballesteres on creuem el barranc (marcat amb waypoint) que per sort ha estat arranjat després del temporal que l'havia deixat impracticable. Entrem al poble per la Font de Baix i fem cap al de Juanma, on hem menjat molt bé.

Sortim de Rossell i continuant per pistes i camins asfaltats fem cap a la Mola de Xert, no sense errar el track i haver de recular en diverses ocasions. Un cop assolit l'objectiu del dia, no tenim més remei que retallar el track i tornar per carretera des de Xert fins Tortosa passant per Canet, La Sénia, La Galera i Santa Bàrbara.

Ens queda pendent tornar per fer el track complet que quedava en més de 150 km per pistes i camins.

Track gravat amb GaiaGPS i netejat amb el gestor online www.gpx.studio

Z1

zona complicada. No hem pogut passar.

CRUÏLLA 1

Dreta: pista fins barranc Lloret. Recte: corriol amb final impracticable. Esquerra: cap a carretera TV3421.

Z2

zona complicada

BARRANC 1

arranjat després de temporal. Es pot passar

PictographProvisioning Altitude 1,549 ft

LO DE JUANMA

Restaurant

BARRANC 2

Arranjat desprès del temporal. Es pot passar