Llac de Matamala per Oleta

July 19, 2021
July 2021

near Marquixanes, Occitanie (France)

Mes de Juliol
Oleta (600 m.): 31°C
Coll de la Llosa (1866 m.): 22°C
Una ascensió que només amb aquesta dada ja va valer la pena. Però és que el recorregut per aquesta pista forestal ens regalarà moltes més satisfaccions com les vistes a Oleta, al massís de Madrès i les agradables ombres dels espessos boscos d'avets que creua quan ja tenim guanyada una certa altura.
És una pista força concorreguda en la seva part final per molts excursionistes que comencen la seva ruta al coll de la Llosa.
Després acabarem de baixar per carretera fins l'espectacular llac de Matamala.
Infinitat d'opcions per la tornada. Jo l'he fet per Puigcerdà per falta de temps, però hagués preferit baixar per Axat resseguint l'Aude o completar el bucle per la collada de Montlluís.

Segurament en algun punt compartireu ruta amb ramats, ciclistes o excursionistes. Afluixeu, saludeu i si cal pareu (els cavalls sovint s'espanten). No costa res i tothom ho agrairà. No volem que ens tanquin més camins, oi?
Demostrem que l'autèntic trail també estima i respecta l'entorn!