KULA SALIHLI GEOPARK

June 7, 2021
June 2021

•   4.3 1 review

near Karaoğlanlı, Manisa (Türkiye)

İzmir yolundan giriş ile başlayan ve peribacalarının oradan yine bu yola çıkışla biten bu rotanın gps kaydını tek parça atamadığımdan google earth ile çizdiğim haliyle yükledim. Çok uzun olmayan, sıcak aylarda tavsiye etmeyeceğim bir rota. Ben 3 gece konakladım ve Haziran sıcağıyla öğlenleri 3'er saatlik molalar vererek başa çıkabildim. Tek günlük bir rota da olabilir ama sindirmek için zaman gerekiyor. Bu yüzden kesinlikle 1 gece herhangi bir yanardağın yanında konaklamayı tavsiye ederim.

Öğlenleri uzun mola yerlerim genelde yanardağ manzaralı keyifli yerlerdi. O yüzden sıkılmıyor insan. Bazı yerlerde arazi sürüşleri iyi terletti. Tek başıma olmamdan da kaynaklı işi iyice ağırdan aldığım yerlerin başında, özellikle Adala Kanyo'nundan çıktıktan sonraki güzergah geliyor. Buraya dikkat etmeli. Rotadaki en zor sürüş burada. Başınıza bir şey gelirse etrafta kimsecikler yok. Bu durumun ciddiyetinin farkında olarak ilerlemeli. Geri kalan yollar ya çok kolay ya da gevşek zemin yüzünden dengesiz ama yavaş. Yani düşmezsiniz, en fazla motoru yatırırsınız. Yine de olmaz olmaz, motor yatmasıyla da ciddi sakatlıklar oluyor, dikkat!

Geceleri sivri sinek showu var. Yanına alınacak başlıca şeylerin ilk sıralarında sivri sinek kovucu spreyler geliyor. Ayrıca akrep ve böcek sokmalarına karşı da önlem almakta fayda var. İyi düşünülmüş bir ilk yardım seti mutlaka olmalı.

Adala kanyonunun orada dere yanına fazla sokulmadan kamp yapmalı. İlerideki barajın kapakları açıldığında sular 10-20 cm yükseldi ki kıyıların bir kısmı su altında kaldı. İnsanı alıp götürecek tehlikede olmasa da yine de ben çaydanlık ve termosumu dereye kaptırdım. Olmaz olmaz, sizin kalacağınız gün bendeki gibi barajdaki elektrik üretimi fazla geliyor diye bir kapağı açarlar. Gece gece uğraşırsınız. Dereden 2-3 metre yüksekte yerler bulmak mümkün. Ben de gece 1'de çadırımı buraya taşımak zorunda kaldım.

Yanardağ ve lav kalıntıları görülmeye değer. Çoğu kişi için sönmüş dev bir mangalın içerisinde olmak gibi gelse de insanı büyüleyen tuhaf bir tek tiplilik, alışık olmadığımız bir çevre hali söz konusu. Özellikle bu lav kalıntılarının içinden giden yollarda sürüş yapmak çok garip ve önereceğim bir deneyim.

Peribacaları gerçekten hayranlık uyandıran doğal oluşumlar. Seyri çok keyifli. Evet, Göreme'den sonra çok küçük ve önemsiz geliyor insana ama coğrafi bir gezide bunu da görmek rotayı zenginleştiriyor. Ayrıca bazalt kayaları da var. Yine ufak, hepi topu iki katlı ev kadar bir hacimde ama aynı zenginlik katma durumu burada da var. Bütün bunları bir araya getirince bu bölgeye neden GEOPARK denildiğini daha iyi anlıyorsunuz.

Yöre insanı sıcak kanlı ve sorulan sorulara içtenlikle cevap veriyor. 2. gece çadırımı kurarken arazinin sahibi geldi ve hiç aksi davranmadan adını vererek, 'birisi bir şey derse benim adımı ver' dedi ve kalmama müsade etti. Onun söylediğine göre bu bölgede çok kere define aramışlar. İlk beni de bunlardan sandı:)

3 gecelik kısa ama güzel bir deneyimdi. Umarım böyle coğrafi parkların sayısı artar ve bizler de buraları deneyimlemeye devam edebiliriz.

Mola

ergucu Jun 8, 2021

Güzell

• Vodomia Sep 12, 2021

I have followed this trail  verified  View more

Kız köprüsünün karşısından girdikten sonra yolların bazılarını özel mülk diye kapatmışlar pek girilecek bir yer kalmamış. Etraftan dolaştım fakat orda da çıkıp burası özel mülk diye almadılar bazı yerlere. Taşı toprağı parsellemişler malesef, bazı yerlerde rica minnet motor sürebiliyoruz. Çok fazla manzaraya ve alternatif güzel yollara sahip bir rota olmuş. Elinize sağlık, teşekkürler.