Kıbrıs Kanyonu ve Mavi Göl

August 22, 2015
August 2015

near Durali Alıç, Ankara (Türkiye Cumhuriyeti)

Motosiklet ile kıbrıs kanyonu ve bayındır barajı etrafında gezinti rotası.

Kanyonun çevre yolu tarafından iki girişi bulunmakta. Eğer çevre yolu üzerindeyseniz Kibrısköy ayrımınını kullanarak çevre yolundan çıkmalısınız. Eğer Kıbrısköy ayrımını kaçırırsanız Samsun yoluna kadar başka dönüş imkanınız olmayacaktır.

Benim bu rotada kullandığım asıl girişe ulaşabilmek için ise çevre yoluna paralel uzanan patika yolu kullanmanız gerekli. Bunun için Nata Vega'nın arakasından devam ederek cevre yolu üzerindeki yarı atıl köprüden Elmadağ istikamatine devam etmelisiniz.

Kanyona paralel uzanan tek şeritli bir yol mevcut. Asfalt ve toprak karışımı bu bakımsız yol üzerinde rahatlıkla bisiklet/motosiklet kullanılabilir. Arzu eden bisiklet sürücüleri yolu terk edip kanyonun en altından akan su birintisini de takip edebilirler. Yolun sonu Mamak'daki taş ocaklarına varıyor. Bu taş ocaklarını geçerseniz Çankaya-Elmadağ arasındaki asfalt yola çıkmanız mümkün. Elmadağ istikametine devam etmek yerine benim yaptığım gibi geri dönerek Bayındır Barajını da (mavi göl) gezmeyi tercih edebilirsiniz.

• Photo of epifenomen
    epifenomen Aug 25, 2015

Bu rotada bisikletçiler taş ocaklarından çevre yoluna doğru güzel bir iniş yapılabilir. Teşekkürler.