Frig Vadisi Turu

August 14, 2022
August 2022

near Demirçevre, Afyonkarahisar (Türkiye)

Tur Enduro motorsiklet ile yapıldı. 2 yol hariç normal araç ile gidilebilecek bir rota.

🔴Döğer Asar Kaya'dan sonra Memeç Hatun Klisesine bağlanan yola araçla gitmeyin, ben motorla deneme amaçlı ve yolu kısaltmak için girdim, motorla bile zor geçilen bir yol, oraya girmeyin. Döğerden geri dönün.
🔴Üç Kayalardan sonra Aslan Kaya'ya bağlanan yola normal araçlar gidebilir mi tam emin değilim, yolu baya yumuşak topraklı bir yol. Çakılma ihtimaliniz olabilir. Bu yolu motorla gidecek arkadaşlar gevşek toprağa dikkat etsin, ön taraf kolayca kayıyor giderken.
🔴Son olarak Hanköy'den Ayazini'ne giden yolu yine kestirme için seçtim ama bir kısmında yol baya uzun mesafe toprak yolmuş baya yorucu oldu. (Gökçeyayla Kıyır arası)

📌Rotayı zamanım olmadığı için 1 günlük planlayarak gezdim. Her yerde uzun uzun durup gezemedim. 1-2 molayla sabahtan akşama kadar anca bitiyor. Frig Vadisi'ni detaylı gezmek isterseniz minimum 3 gün ayırın derim çok fazla yerleşim yeri var.

📌Benim başladığım rota en kötülerden en iyilere giden bir rota oldu. Ayazini bölgesinde gezdiğim tüm yerlerin toplamı kadar yapı vardı diyebilirim. Vaktinizin çoğunu Ayazini ve Yazılı Kaya'ya ayırın.

📌Kervansaray'ı (Döğer) gezmek isterseniz kapıları kilitli, çay ocağına söylerseniz açıyorlar ama içinde pek bir şey yok. Zaten restorana çevrilecek sanırım.

📌Benim gezemediğim ama gitmişken görebileceğiniz yerler (Yazılıkaya'ya yakın):
- Doğanlı kale
-Gerdekkaya Anıtı

Bu parkurda uzaktan fotoğrafını çekip geçtiğim 2-3 yer var. Zaman yetmediği için uğramadım ama vakit varsa gezilebilir. Bir süre sonra tüm yapılar aynı gelmeye başlıyor. Bazılarını pas geçebilirsiniz. Benim mesela tur başında merakla çektiğim yer, frig vadisinde en dandik yapılardan birisiymiş. Bilmediğimden uğramış bulundum. Siz de her oyuk gördüğünüzde durup gezmeye çalışmayın çok fazla yapı var. Bu gezdiklerimin 2 katı görmediğim yapı vardır muhtemelen yol üzerinde ve haritalarda.

İyi yolculuklar.

PictographMonument Altitude 3,696 ft

• Photo of Şaban Zihni GÖNEN
    Şaban Zihni GÖNEN Jun 8, 2023

Çok güzel bir rota yapmışsınız. Birçok rota araştırdım ama en güzeli sizinki idi. Detaylıca anlatmışsınız. Uyarılarınızı dikkate alarak bir rota planladım. Kamp ekipmanım vs ile biraz ağır olacağım. Motosiklet zaten ağır (Yamaha Süper Tenere).
    Böyle güzel bir rotayı paylaştığınız için çok teşekkür ederim.