Eğirdir - Gölcük Tabiat Parkı - Teke Sarayı

Photo ofEğirdir - Gölcük Tabiat Parkı - Teke Sarayı Photo ofEğirdir - Gölcük Tabiat Parkı - Teke Sarayı Photo ofEğirdir - Gölcük Tabiat Parkı - Teke Sarayı

April 13, 2024
April 2024

near Nebiler, Antalya (Türkiye)

Oldukça yorucu bir tur oldu. Notları mutlaka okuyun. Gezi Sırasına göre notlar:

✅Kovada gölüne daha önce gittiğim için Kuş gözlem noktasına ve müzeye gitmedim, oralara sapabilirsiniz, kuş gözlem noktasına gitmeniz şart değil, gölün kenarından baksanız da olur. Müzede kötü şekilde içi dondurulmuş hayvanlar var. Bir şeyler yiyip kahvaltı yapabileceğiniz mekan var.

🛑Turda, Kasnak Meşesinden Eğirdir Sivritepe tarafına geçmeye çalışırken çok oyalandım. Komando okulunun içinden geçiş var gibi geldi, oradan geçip Davraz'a geçen rotaları da görünce denemek istedim fakat ilk başta yolu bulamadım sonra geçmeye çalışınca da ileriye salmadılar. Kasnak Meşesinden sonra direk anayola inin.

✅Eğirdir'i tepeden gören Sivritepe'ye çıkmak için biraz yürümeniz lazım, oldukça dik parkur var, yavaş yavaş çıkmanız lazım. Yürüyüş yapamayacaksanız orayı pas geçin. Pas geçerseniz süreniz tura yeter. Antik kentte kalıntı fazla yok, antik kent için gidilmez.

🛑Sivritepeden sonra ana yola indiğim yolun sonunda, yine askeri kontrol noktası vardı, ben kimseyi göremedim, geçtim gittim, aşağıda yol bariyeri vardı, kenarından motorla geçiliyor.

✅Etnografya Müzesi Ücretsiz, en üst kata çıkıp aşağı inerek gezin.
✅Gölcük tabiat parkı girişi 20 TL, oldukça güzel. Ben ilk başta dış çemberden dolaştım asfalttan, içerideki yürüyüş yolundan motorla turlanabiliyor, iç çember daha iyi

✅Teke Sarayına en az 3 saat ayırmak lazım, dibine kadar motor ve yüksek araç gidiyor. Benim vaktim yetmedi, daha sonra tekrar gidicem.Teke sarayı aynı Frig Vadisindeki yapılar gibi, kat kat oyulmuş yapılar var. Gezmesi biraz zahmetli, giriş ücretsiz.

Karacaören

PictographLake Altitude 2,989 ft

Kovada Gölü

Biraz daha ileride müze ve gözlem noktası var