Başiskele - Tacir Köyü - Yuvacık

August 10, 2017
August 2017

near Yeniköy, Kocaeli (Türkiye)

Geçiş noktaları: Başiskele - İhsaniye - Gölcük Eriklitepe Mesire Alanı - Tacir Deresi - Tacir Köyü - Gürmüzlü - Çandarlı - Hacıosman - Kırıntı - Aytepe - Yuvacık

Yol genel olarak %40 asfalt %35 stabilize %25 toprak. Bazı kesimleri dışında yaz aylarında binek araçlar ilede gidilebilir.

Biz ilk molamızı tacir deresinde verdik. Tacir deresinde sizi suyu çok soğuk olmayan iki adet çeşme ve köylüler tarafından yapılmış bir adet tahtadan mescit karşılıyor. Dere yatağına ulaşmak için ister yaya olarak köprüden karşıya geçin isterseniz sol taraftan suyun içerisinden motorunuzla geçip sağ tarafa yaklaşık 100m gitmek gerekiyor. Dere iki koldan oluşuyor, derenin sol tarafındaki kolunda ufak bir şelale ve havuz mevcut. Tacir köylü arkadaşlar havuzun yaklaşık 2-3 metre derinliğinde olduğunu ifade ettiler. İkinci durağımız Tacir köyü oldu. Tacir köyü büyük bir köy ama yerleşim alanları birbirine çok yakın olduğu için sokakları çok dar. Köy meydanında 3-4 adet kıraathane mevcut. Kıraathanelerden birinde çay içmek için duruyoruz, her zamanki gibi meraklı bakışlarla bizi oldukça güzel karşılıyorlar. Çok vaktimiz olmadığı için hemen yola koyuluyoruz. Tacir köyünden toprak yollardan gürmüzlüye giden yola bağlanıyoruz. Hacıosman a kadar yol çalışmaları devam ediyor, yer yer müthiş asfalt ve virajlar, yer yer stabilize üzerinden gidiyoruz. Çandırlı da üşüdüğümüzü hissediyoruz. At çiftliği, bungalow inşaatları ile çandarlı da o bölgeye özel değişik bir yapılaşma olduğunu fark ediyoruz. Hacıosman sonrası Aytepe ye kadar yol toprak ve ıssız. Aytepe her zamanki soğukluğu ile bizi 21 derece ve sis ile karşıladı.

Not: Rota boyunca yakıt alınacak bir akaryakıt istasyonu yok.