Amer - Coll d'Espinau - Coll de Bassegoda - Puig d'Esquers - Platja de Garbet

Photo ofAmer - Coll d'Espinau - Coll de Bassegoda - Puig d'Esquers - Platja de Garbet Photo ofAmer - Coll d'Espinau - Coll de Bassegoda - Puig d'Esquers - Platja de Garbet Photo ofAmer - Coll d'Espinau - Coll de Bassegoda - Puig d'Esquers - Platja de Garbet

December 23, 2023
December 2023

near Amer, Catalunya (España)

CAT
Ruta feta amb una T7 Rally amb neumatics Motoz Desert.
Comencem sota els peus de l'Ermita de Santa Brígida d'Amer per anar direcció a Sant Esteve de Llémena. Al principi una mica trencat, després asfalt revirat.
Creuem el riu Llémena per un petit pont i ja ens enfilem amunt fins al Collet de Bastarra, tot aquest tram és trailero moderat.
Ara baixada, quina sorpresa al mig de la muntanya, l'Ermita Santa Maria del Freixa, un bon lloc per fer un mos que el dia és molt llarg.
Mieres i el Sallent al km 29 tenim un rètol de privat. És més vell que jo, sempre hi he passat i mai he tingut problemes. Doncs seguim primer per pista i després camí endurero espectacular fins arribar a Sant Jaume de Llierca.
De Argelager a Lliurona asfalt revirat, pista cimentada i Off. No és pot demanar més a una moto trail😅.
Ulll km 69 trobareu el waitpoint de direcció al Coll de Bassegoda. Tram moderat i molt pedregós, però alhora espectacular fer tota aquesta volta, passant pel Hostal de la Muga. (Si al km 69 seguiu per la pista cimentada, retrobareu al track al km 105,380)
Albanyà, Sant Llorenç de la Muga,Darnius i Capmany. Un cop passat aquesta població hem tingut que variar varies vegades la ruta prevista, ja que hem trobat rètols de pas restringit a terreny Militar.
Waitpoint km 153,700 volíem fer el tram de la famosa baixada d'Espolla, però en sentit invers, fer-la de pujada. Però hi ha una senyal de prohibició, llàstima tornem a buscar alternativa i anem cap a Espolla, Rabós, Vilamaniscle. Un cop aqui remuntem fins al espectacular Cim del Puig d'Esquers. No em cansaré mai d'aquest Cim, les vistes de 360 graus són espectaculars, des de el Pirineu al Mediterrani.
Baixada fins al Coll de Sant Antoni i asfalt fins la Platja de Garbet, i en aquest preciós lloc donem per acabada aquesta entretinguda ruta.
Apa Salut I Gasssss
---------------------------------------------------------------------------‐-------‐---------------------------------
ESP
Ruta hecha con una T7 Rally con neumático delantero Motoz Desert y detrás de Rebel Xplorer.
Empezamos bajo los pies de la Ermita de Santa Brígida de Amer para ir dirección a Sant Esteve de Llémena. Al principio algo roto, después asfalto revirado. Cruzamos el río Llémena por un pequeño puente y ya subimos hasta el Collet de Bastarra, todo este tramo es trailero moderado.
Ahora bajada, qué sorpresa en medio de la montaña, la Ermita Santa Maria del Freixa, un buen lugar para tomar un bocado que el día es muy largo.
Mieres y el Sallent en el km 29 tenemos un rótulo de privado. Es más viejo que yo, siempre he pasado y nunca he tenido problemas. Pues seguimos primero por pista y después camino endurero espectacular hasta llegar a Sant Jaume de Llierca.
De Argelager a Lliurona asfalto revirado, pista cimentada y Off. No se puede pedir más a una moto trail😅.
Ojo km 69 encontraras el waitpoint de dirección en el Coll de Bassegoda. Tramo moderado y muy pedregoso, pero a la vez espectacular dar toda esta vuelta, pasando por el Hostal de la Muga. (Si en el km 69 sigues por la pista cimentada, reencontrará en el track en el km 105,380)
Albanyà, San Lorenzo de la Muga, Darnius y Capmany. Una vez pasado esta población, hemos tenido que variar varias veces la ruta prevista, ya que hemos encontrado rótulos de paso restringido a terreno Militar.
Waitpoint km 153,700 queríamos hacer el tramo de la famosa bajada de Espolla, pero en sentido inverso, hacerla de subida. Pero hay una señal de prohibición, lástima volvemos a buscar alternativa y vamos hacia Espolla, Rabós, Vilamaniscle. Una vez aquí remontamos hasta la espectacular Cima del Puig d'Esquers. Nunca me cansaré de esta Cumbre, las vistas de 360 ​​grados son espectaculares, desde el Pirineo al Mediterráneo.
Bajada hasta el Coll de Sant Antoni y asfalto hasta la Playa de Garbet, y en este precioso lugar damos por terminada esta entretenida ruta.
Salud Y Gasssss

Tram guapissim

Coll de Pedres Picades

Tram endurero

PictographRiver Altitude 630 ft

PictographTree Altitude 2,774 ft

Roura impressionant

Coll de la Creu

Ulll aquí podeu decidir fer mes Off amb trams moderats molt pedregós o seguir per la pista cimentada al final retobareu el track

Coll de Bassegoda

Platja de Garbet

• Photo of NeiAdv
    NeiAdv Dec 24, 2023

Ruta espectacular! Algun tramo es picanton, si no tienes algo de experiencia ves acompañado, por lo demás la diversión y el deleite de pistas y paisajes está asegurado, llegar al Puig d'Esquers al atardecer con sus vistas impresionantes al Cap de Creus y la bahía de Roses es sencillamente brutal. Ruta 150% recomendada.

• Photo of twotrail
    twotrail Dec 27, 2023

El senyal de direcció prohibida a la pujada d'Espolla crec que fa temps que hi és.

• Photo of Sven Hedin
    Sven Hedin Dec 27, 2023

Varem fer una volta de mes per res,sempre he fet la famosa baixada d'Espolla però al sentit invers mai i per sorpresa vaig trobar aquesta senyal de prohibició