2023-06-23. Tuscania - Civitavecchia

Photo of2023-06-23. Tuscania - Civitavecchia Photo of2023-06-23. Tuscania - Civitavecchia Photo of2023-06-23. Tuscania - Civitavecchia

86 mi
September 3, 2023
June 2023

near Tuscania, Lazio (Italia)

Iran - Kurdistan iraquià - Turquia - Grècia - Albània

Tuscania i Tarquinia foren dos importants assentaments etruscs i en queden algunes restes, necròpolis, esglésies i castells. Faig algunes visites en moto i a peu i m'aturo força sovint a les ombres per hidratar-me amb begudes i gelats, fa una calor horrorosa.

Per arribar a Civitavecchia busco camins a prop del mar, alguns estan marcats com a particulars però alguns arribes fins a la platja on hi ha pinedes a tocar del mar.
Algunes de les petites carreteres locals tenen l'asfalt força dolent, amb forats i bonys i m'ha tornat a caure la maleta de la dreta, la pobre té el mecanisme que la fixa al suport molt malmès degut a la caiguda entrant al parking iranià.

Al migdia ja soc a Civitavecchia, una volta pel port i busco un lloc tranquil per dinar que tingui taules al carrer i sigui ombrejat. Vaig a una pizzeria però només fan pizzes al vespre o sigui que demano una hamburguesa amb patates i birra.

A la tarda pujo per la carretera de la muntanya direcció NE, cap a Tolfa, per evitar la calor i la xafogor que hi ha al costat del mar i fer temps per agafar el ferri tot i que després segueixo un tros per la carretera que va a Roma seguint la costa, hi ha moltes pobles gairebé enganxats i turístics però encara queden trams verges on el mar està tocant a la carretera, molt xulo.

A quarts de 8 ja vaig a la "billeterie" del port per fer el check-in i esperar fins a les 10 per pujar al vaixell que deu haver arribat tard ja que quan entrem les motos per una altra rampa encara baixen camions i un cop dins ens diuen que cal esperar una estona que encara no estan apunt els camarots.