2023-06-21. Bari - Ciorlano

September 1, 2023
June 2023

near Bari, Puglia (Italia)

Iran - Kurdistan iraquià - Turquia - Grècia - Albània

Durant la nit preparo el track de Bari a Civitavecchia, estic content de fer servir BRouter Offline per calcular les rutes i no haver d'estar pendent de si tinc o no Internet. La intenció és travessar Itàlia per carreteres, no autopistes i no autovies, en un o dos dies, no hi ha pressa, no tinc bitllet pel següent ferry.

El vaixell arriba al port de Bari cap a les 9 del matí. Vaig ser dels primers a entrar i ara dels últims a sortir. A la bodega fa molta calor i pudor de fums. Al darrera hi ha un cotxe a quatre dits de la meva moto i vol passar tant si com no, li foto quatre crits i li barro el pas rascant-li el morro amb la meva maleta ja molt maltractada, el paio no diu ni piu i em deixa tranquil.

Enfilo cap a Civitavecchia via Napoli, primer uns 70 kms autovia però després per la SS90/bis una carretera bona, ample amb revolts i boniques vistes de paisatges amb molt camps de blat, vinyes i boscos. Compro quatre coses en un super i begudes fresques en un bar i passant per Benevento busco un parc ombrejat i faig un pícnic per dinar.

Fa molta calor i busco algun llac proper per remullar-me i acampar, en trobo un a un 30 kms per una bonica i petita carretera que s'enfila a la muntanya però a mig camí hi ha un embús amb tot de cotxes aturats, pregunto què passa i diuen que la carretera està tallada per obres fins a les 19:30, no em vull esperar 3 hores i giro cua cap a la vall on continuo per camins encimentats i pistes que s'acaben sobtadament fins que amb un cop de sort trobo una àrea de pícnic amb taules però lo millor és el petit riuet amb aigua netíssima i fresquíssima, marco el waypoint al gps i vaig al següent poble que trobo i compro una Peroni de 66 cl, torno al lloc marcat, entro amb la moto i l'aparco una mica amagada del camí.
Em despullo i prenc un bon bany a l'aigua gelada, després m'assec a l'ombra i em bec la birra tranquil·lament, com deia aquell "la birra és bella".

No munto la tenda fins que comença a fosquejar tot fent veure que estic de pícnic ... però no sé si cola.
Per sopar em faig una llauna de mandonguilles que he comprat al matí.