2023-06-08. Gaziantep - Çamliyayla

August 19, 2023
June 2023

near Şahveli, Gaziantep (Türkiye)

Iran - Kurdistan iraquià - Turquia - Grècia - Albània

Aquestes planuries estan ocupades pels camps de blat i ara és temps de sega i es veuen grans quantitats de cosetxadores, tractors i remolcs treballant als camps o desplaçant-se per la carretera.
Omplo el dipòsit de benzina i demano per fer un té, m'indiquen la botiga, i els de la botiga em diuen nosequé "ofici" i assenyalen al costat on hi ha un grup de persones que em diuen que entri al despatx que hi ha al seu darrera i agafi jo mateix el te de la tetera i que m'assegui amb ells.

Avui vaig de Gaziantep cap a l'oest i per Nurdagi (la zona 0 del terratrèmol de fa 4 mesos). Vaig preparar la ruta fa 1 any i no sabia si canviar-la o no per evitar aquesta zona però la gent amb la que estat parlant aquests dies em diuen que no hi ha cap perill, que hi van haver molts morts però que ho estan refent.
Nurdagi, una ciutat de 40.000 habitants hi va haver 2.500 morts i es veuen edificis de 4 o 5 plantes esfondrats i altres drets però totalment coberts d'esquerres i algunes parets havien desaparegut.
Als afores han construït com un poble immens de contenidors i tendes. Es molt trist.
La carretera està bé però a un viaducte de l'autovia li estan reparant un tram.

S'acaben les planures i la carretera es va enfilant i compartint l'espai amb l'autovia que es veu a prop però seguint un camí més ràpid gràcies al túnels i als viaductes.
Surto de la carretera principal i agafo una altre de secundària que puja pels turons coberts de vegetació, ja no fa tanta calor i em diverteixo fent revolts.

No hi camins que s'apartin de la carretera cap a dins el bosc i el terreny fa molta pendent però en un revolt de carretera i ha un pla amb molt bones vistes ideal per plantar la tenda.