ایلام ـ تنگه شمشه از روستای هَلَسِم

Photo ofایلام ـ تنگه شمشه از روستای هَلَسِم Photo ofایلام ـ تنگه شمشه از روستای هَلَسِم Photo ofایلام ـ تنگه شمشه از روستای هَلَسِم

June 10, 2023
June 2023

near Kaleh Qaţār, Ilam Province (Iran)

از روستای هَلَسِم تا تنگه شِمْشَه، جاده خاکی کشاورزی است، خودروهای سواری از جمله پراید و پژو بهتر است ابتدای مسیل رودخانه قبل از عبور جاده از آب رودخانه پارک کنند، احتمال فرو رفتن چرخها در شن وجود دارد، از ابتدای ورود به آب رودخانه تا دهانه تنگه حدود یک کیلومتر مسافت است که اکثرا پیاده می‌روند
برخی از گروهها و باشگاههای کوهنوردی از ابتدای سرازیری جاده خاکی تا تنگه؛ مسافت ٣ کیلومتری مسیر را با کوله‌پشتی پیاده‌روی و ورودی تنگه کنار حوضچه اتراق می‌کنند
تنگه در روزهای تعطیل و گرما شلوغ و جا برای نشستن و استراحت در آن محدود است
ترجیحاً از کفش‌های مخصوص آب استفاده کنید این کفشها را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم کوهنوردی تهیه نمایید
برای کسانیکه شنا بلد نیستند جلیقه شنا لازم است

Tablow-e Tangeh Shemshah

جاده روستای هَلَسِم در مسیر ایلام ـ لومار

Tangeh View

PictographFlora Altitude 2,910 ft

Shali

Tangeh Shemshah

Photo ofدو راهی ؛ چپ به جاده شمشه، مستقیم به داخل روستای هَلَسِم Photo ofدو راهی ؛ چپ به جاده شمشه، مستقیم به داخل روستای هَلَسِم