J3. Montjoi - Punta de la Farrera - cala Calitjàs - cala Pelosa

August 21, 2020
August 2020

near Montjoi, Catalunya (España)

Nedant la Costa Brava. Nord: Cadaqués- Roses
Amb aquestes rutes volem posar a l'abast de tots els nedadors la informació necessària per nedar tota la Costa Brava per etapes.

Cala Montjoi - cala Calitjàs - cala Pelosa

Per sortir de Cala Monjoi en aquesta direcció hem de nedar uns 500 m, passem els esculls per fora i enfilem cap a cala Calitjàs (o Calitjar) (cap servei) y en uns 300 m més arribem a Cala Pelosa (xiringuito).
Punta de la Farrera. Ruta: Pelosa- Calitjàs- Montjoi. Vaixell naufragat: Phedon.

Punta de la Farrera. El «Bau de la Farrera» és un escull rocós situat a uns 100 metres de la costa, front la Punta de la Farrera. La seva fondària és d'uns 70 centímetres per sota de la superfície, no essent visible, motiu que fa augmentar la seva perillositat i que ha provocat nombrosos accidents per embarrancada d'embarcacions en els darrers anys, tant de pesca com d'esbarjo.

La cala Montjoi és una cala profunda i ampla. Les entrades i sortides es fan llargues però creuar-la és molt perillós; un dia de l'agost de 2020 vam comptar 80 embarcacions (motos d'aigua i vaixells de 'visió submarina' a banda), canal per ambarcacions. Les tres cales estan protegides per boies però el recorregut no. S'ha de trobar l'equilibri entre nedar molt a prop de la costa (amb roques 'a flor de piel' i separar-se amb el perill de les embarcacions.

Tornem a peu pel camí de ronda, fantàstic entre cala Pelosa i cala Calitjàs (uns 2,4 km). El abalisat vertical ens recomana fer un tram de la concorreguda pista de terra abans d'entrar a cala Montjoi. Desprès entrem a cala Montjoi per un corriol amb escales que baixa a l'inici de llevant de la cala, al costat d'una casa.

Cala Pelosa malgrat que no disposa de serveis, compta amb un aparcament i un quiosquet a pocs metres, per la qual cosa sol estar bastant concorreguda. La platja té una longitud d’uns 130 metres i la sorra és de gra gruixut. L’entrada al mar té un desnivell força accentuat. Està envoltada de boscos de pins i eucaliptus. La cala Pelosa i Cala Calitjar, es troben en ple parc natural, envoltades d’un escenari verge, però no estan aïllades i arribar-hi no és gaire complicat. Acostuma a estar bastant concorreguda, gràcies a l’aparcament i el quiosquet que hi ha a prop i a les urbanitzacions que hi ha a la zona. La platja està envoltada d’un bosc de pins i eucaliptus, i d’una vegetació més exuberant que la que se sol trobar al cap de Creus. A l’estiu, nombroses embarcacions fondegen a la seva badia.

Seguint el camí que ve de la cala Montjoi es pot visitar l’espectacular cap de Norfeu, amb un litoral marcat per penya-segats de desenes de metres i diverses coves. A més del bonic paisatge es poden observar nombroses aus migratòries.

El Fenix 5 segueix donant molt problemes a l'aigua. possiblement la distància nedada sigui major, fins el 2 km.