J2. Cala Joncols - Cala Canadell

48 minutes
May 13, 2021
May 2021

near Montjoi, Catalunya (España)

Sortim de Cala Jóncols i bordejant, desprès de passar una cova, arribem a Cala Canadell (nudista), una platja de pedres. Amb el grup de Jordi Coromines Swimmers.
Es pot fer anada i tornada.

Es pot tornar a peu a Cala Jòncols seguint el corriol ben fressat que surt del centre de la cala i just abans de la pista agafant el GR-92 a la dreta.
El Fenix 5 segueix donant problemes a l'aigua.

Cala Jóncols està situada en ple cap de Norfeu, entre Roses i Cadaqués. És de sorra gruixuda i pedres, i l'entrada al mar és molt pronunciada. Darrere de la cala hi ha un agradable hotel amb restaurant i centre de submarinisme.

Els espectaculars penya-segats rocallosos del cap de Creus deixen espai a belles platges de sorra com la cala Jòncols. Aquesta cala es troba a uns divuit quilòmetres del centre urbà de Roses i a uns set de Cadaqués, i s’hi pot accedir a través de la pista que uneix ambdues poblacions. La ruta, asfaltada fins Cala Montjoi, transcorre pel litoral tot oferint bones panoràmiques d’aquesta zona del cap de Creus. La platja té una longitud d’uns 190 metres i està formada per pedres petites barrejades amb sorra de gra gruixut. El pendent d’entrada al mar és molt pronunciat.

Flanquejant la platja hi ha algunes cases, així com un quiosquet, un hotel i un restaurant. A l’estiu, nombroses embarcacions de recreació fondegen en aquesta cala protegida. Els fons marins ofereixen una abundant i variada vida vegetal i animal, de manera que la zona és idònia per al busseig, especialment al voltant de la cova del Pebre. A la mateixa platja hi ha un centre de submarinisme.

El cap de Norfeu es troba al final d’un sortint rocallós que s’endinsa més de dos quilòmetres en el mar. Es tracta d’una reserva integral dins del parc natural del Cap de Creus que serveix d’hàbitat a nombroses espècies d’aus.

Platja/cala Canadell. Platja verge solitària, d'aspecte salvatge i de gran bellesa situada al nord del cap de Norfeu, una reserva integral dins del parc natural del Cap de Creus. Està formada per pedres de petita grandària i no disposa de cap tipus de servei.

La platja té uns 75 metres de longitud i està formada bàsicament per pedres petites. No disposa de cap servei, encara que a la veïna cala Jòncols, hi ha un hotel, un bar, una quingueta i un centre de busseig. Per tal d'arribar-hi cal seguir la pista, asfaltada fins Cala Montjoi, que uneix Roses i Cadaqués, i, abans de cala Jòncols, agafar un petit camí senyalitzat que es desvia cap a la dreta. Si s'opta per anar-hi caminant, el trajecte des de Roses és de dues hores, aproximadament.

El nom del cap de Norfeu, que limita la badia de Roses pel costat de llevant, prové probablement del déu grec Orfeu. En el seu punt més alt s'hi troben les ruïnes d'una torre de vigilància. Una excursió pel seu litoral permet descobrir les múltiples coves que s'amaguen als escarpats penya-segats: Tamariu,Gran, dels Miracles, del Traireo del Boc. A l'extrem del cap hi ha dos illots: el Gat, anomenat d'aquesta manera perquè la seva silueta recorda la d'un gat, i el Cavall Bernat, nom habitual a la Costa Brava i que s'aplica als illots de forma fàl·lica.