B6. Cala Vigatana - Sant Feliu Guíxols

38 minutes
July 17, 2020
July 2020

near Sant Feliu de Guíxols, Catalunya (España)

Nedant la Costa Brava. Selva: Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols
Aquesta és la darrera etapa del projecte Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols - . Amb aquestes rutes volem posar a l'abast de tots els nedadors la informació necessària per nedar tota la Costa Brava per etapes.

B1. Tossa de mar (Mar menuda) - Cala Bona
B2. Cala Bona - Cala Salions
B3. Cala Salions - Platja Canyeretes
B4. Platja Canyeretes - Punta Brava
B5. Punta Brava - Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols)
B6. Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols) - Platja de Sant Feliu de Guíxols

Sortint de l'extrem sud de platja de Sant Feliu de Guíxols i anem nedant fins el freu de llevant de Sant Feliu. Abans d'entrar en fixem a la nostre dreta un antic búnquer. Travessem el freu de Sant Feliu, uns 150 m espectaculars i sortim a S'Estufador de Llevant a on la mar està sempre una mica més aixecada. Deixem la dreta Port Salvi i l'Hotel Eden Roc. Poc desprès deixem a la nostra esquerra l'isla de S’Adolitx i passem per sota de l'ermita i mirador de Sant Elm. Seguim nedant fins cala Vigatana (o cala del Vigatà) que té una increïble font natural. Sortim a peu per un empinat caminet una mica malmès per les pluges fins arribar a una urbanització. Per tornar al punt de partida, seguim a la dreta, podem visitar l'ermita de Sant Elm (mirador) i ens dirigim cap l'institut de Sant Elm, l'Hotel Sant Roc i pel passeig fins la platja punt de sortida.
Aquesta és una de les Vies Braves, iniciativa que va deixar de funcionar a l'estiu de 2019. A l'estiu de 2020 no hi havia boies de protecció excepte a la platja de Sant Feliu i a la Cala del Vigatà

Comentaris. A la platja de Sant Feliu tenim serveis de dutxa i tots els serveis.

Observacions. El Fenix 5 dona alguns errors de posicionament, en aquest cas vam portar un Garmin GPSmap62S a la boia, què és més fiable. Millor sortir d'hora quan la mar està més calma i per evitar el tràfic d'embarcacions.