B5. Cala Vigatà - Puntabrava

August 3, 2020
July 2020

near Sant Feliu de Guíxols, Catalunya (España)

Nedant la Costa Brava. Selva: Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols
Aquesta és la cinquena etapa del projecte Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols. Amb aquestes rutes volem posar a l'abast de tots els nedadors la informació necessària per nedar tota la Costa Brava per etapes.

B1. Tossa de mar (Mar menuda) - Cala Bona
B2. Cala Bona - Cala Salions
B3. Cala Salions - Platja Canyeretes
B4. Platja Canyeretes - Punta Brava
B5. Punta Brava - Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols)
B6. Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols) - Platja de Sant Feliu de Guíxols

Sortim de Cala de la cala del Vigatà (o cala Vigatana) i excepte uns illes als primers metres tenim un recorregut amb vistes a penya-segats i platges de pedres i còdols. Passem Ses ulleres, Sa crestera i la platja del Canadell (o de Can Dell) abans d'arribar a una plataforma de sortida de barques en desús.
Per tornar al punt de partida, sortim de l'embarcador per unes escales i un corriol, fins arribar al final del carrer de la Juliola de l'urbanització de Puntabrava. Seguim l'orientació per sortir a la carretera GI-682, cosa que fem passant per sota d'un gran arc entre els kms 41 i 42. Seguim en direcció Sant Feliu fins trobar un carrer asfaltat (camí de les Penyes) que més o menys ens portarà a l'entrada de la cala del Vigatà.

Comentaris. A la cala del Vigatà tenim una font. A Puntabrava no tenim cap servei. La Companyia d'Osona, coneguda com Els Vigatans fou una unitat paramilitar catalana del tipus miquelet que practicava la guerra guerrejada inicialment contra les tropes franceses que penetraven a Catalunya, però que, més tard, quan arribà el problema de la successió a la corona d'Espanya, s'aixecaren en armes en favor de Carles d'Austria enfront de Felip V d'Espanya. Vigatà és també el gentilici de Vic.

Observacions. El Fenix 5 dona alguns errors de posicionament i de lectura del gps. Millor sortir d'hora quan la mar està més calma i per evitar el tràfic d'embarcacions.