B2. Salions - Cala Bona

-995 ft
August 3, 2020
July 2020

near Canyet, Catalunya (España)

Nedant la Costa Brava. Selva: Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols
Aquesta és la darrera etapa del projecte Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols. Amb aquestes rutes volem posar a l'abast de tots els nedadors la informació necessària per nedar tota la Costa Brava per etapes.

B1. Tossa de mar (Mar menuda) - Cala Bona
B2. Cala Bona - Cala Salions
B3. Cala Salions - Platja Canyeretes
B4. Platja Canyeretes - Punta Brava
B5. Punta Brava - Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols)
B6. Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols) - Platja de Sant Feliu de Guíxols

Sortim de la cala Salions i passarem per la platja de sa Pedrera, platja d'en Colomer, es Rosegall (sembla que totes tres són de difícil accès a peu), cala Fotedera (ull embarcacions!), passem a tocar l'embarcador de cap des Pentiner, punta de Giverola i no entrem ni a cala Giverola ni cala Pola (ull embarcacions!) i ens dirigim directament cap a cala Bona (amagada uns 100 m, amb xiringuito) passant per davant de l'entrada a la cova de sa Gatera (ull embarcacions!!).

Per tornar a peu a Salions, podem utilitzar el camí de ronda que va a Cala Pola i a l'entrada del resort de Giverola (el veurem a la mateixa cala Bona balisat amb ratlles verdes). Des de l'entrada al resort continuem uns 300 m per la carretera fins l'accés al pàrquing de cala Giverola, i baixem fins a la platja i a l'esquerra, per sobre d'un petit túnel, trobem el camí que dona accés a cala Futedera. La cala Futadera és una cala orientada a gregal (nordest), i protegida al sud pel cap des Pentiner. Cala Futadera és coneguda també a la zona com la cala de les 300 escales. La platja de Cala Futadera és força petita, d’uns 100 metres de llarg per 10 d’ample, i no posseeix cap altra mena de servei. Aquesta cala, en què es pot practicar el nudisme, és freqüentada per embarcacions d’esbarjo. Arribem a una pista asfaltada per sobre de la Futedera i seguim per la carretera fins trobar l'accés a cala Salions. Baixem pel carrer principal però podem escurçar per una pista de terra a la nostre esquerra que ens baixa a la riera i a l'entrada a la platja.

Comentaris. A la platja de Salions tenim dutxa, xiringuito i restaurant. A cal Bona tenim un xiringuito. A l'estiu de 2020 no hi havia boies de protecció excepte a la platja de Salions.

Observacions. El Fenix 5 dona alguns errors de posicionament, en aquest cas vam portar un Garmin GPSmap62S a la boia, què és més fiable per distàncies però no per alçades. Per nedar, millor sortir d'hora quan la mar està més calma i per evitar el tràfic d'embarcacions.

• Photo of Jordi Escura Dalmau
    Jordi Escura Dalmau Aug 11, 2020

Gràcies. Molt bones indicacions. Si em permeteu , Salionç va amb ç no amb s.