B1. Cala Bona - Tossa de mar

-250 ft
August 4, 2020
July 2020

near Tossa de Mar, Catalunya (España)

Nedant la Costa Brava. Selva: Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols
Aquesta és la darrera etapa del projecte Tossa de Mar - Sant Feliu de Guíxols - . Amb aquestes rutes volem posar a l'abast de tots els nedadors la informació necessària per nedar tota la Costa Brava per etapes.

B1. Tossa de mar (Mar menuda) - Cala Bona
B2. Cala Bona - Cala Salions
B3. Cala Salions - Platja Canyeretes
B4. Platja Canyeretes - Punta Brava
B5. Punta Brava - Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols)
B6. Cala Vigatana (Sant Feliu de Guíxols) - Platja de Sant Feliu de Guíxols

Aquesta és de les millors nedades d'aquesta zona de la Costa Brava. Per accedir a cala Bona podem utilitzar el camí de ronda, balisat verd i vertical, que surt de la platja de la mar menuda a Tossa (uns 2,5 kms amb bones vistes sobre el recorregut que farem) i que passa per davant de l'ermita de Sant Jaume. També podem deixar el cotxe a la carretera a dos llocs senyalitzats com punts d'accés a la cala entre els punts km 25 i 26 de la GI-682.
Sortim de la cala fent uns 100 m fins la punta de cala Bona, sense interesar-nos per les coves de cala Bona i sa Gatera, passem l'escull de la Rali seguim cap a la cova d'es Bergantí, a la que podem entrar. Seguim ca cap a la cala de Sant Jaume i ens entretenim a les illes des Palomar (amb una petita cova des de la que es veu el cel) i els seus freus. Podem encara recta cap a ses Illetes o, passat es pescador d'en Peset, anar a buscar en Sot d'en Boada, amb un freu difícil de trobar amb més d'un tram. Costegem tant com podem fins la cala de l'Infern en caixa i ses Illetes. Podem entrar a la platja de la Mar Menuda per la molt petita cala de sa Banyera de ses Dones.

Comentaris. A cala Bona tenim un xiringuito i a la mar menuda de Tossa tots els serveis. No tenim cap boia de protecció al llarg del recorregut. Ull amb les embarcacions.
Observacions. El Fenix 5 dona alguns errors de posicionament, en aquest cas vam portar un Garmin GPSmap62S a la boia, què és més fiable per distàncies. Per nedar, millor sortir d'hora quan la mar està més calma i per evitar el tràfic d'embarcacions.