Refugi Coms de Jan, Vall de Ransol

March 9, 2019
March 2019

•   2.7 1 review

near Ransol, Canillo (Andorra)

Volta amb splitboard per la Vall de Ransol, arribant al refugi de Coms de Jan. Una volta curta i sense dificultats per si es té poc temps i es vol gaudir d'unes vistes impressionants. Sortida per iniciar-se en splitboard fora d'estació.
Un cop es deixa el cotxe, es va a buscar el camí que surt des de dins del bosc, tot travessant el pont que creua el riu. Un cop es troba el camí, puja progressiva fins arribar a dalt del coll on es podran contemplar unes vistes esplèndides de la Vall de Ransol, així com veure l'estació d'ski GRANDVALIRA, el sector el Tarter.
Un cop des del coll si es té temps es pot ascendir algun dels cims que es veuen oer sobre del refugi, que queda situata l 'esquerra.
En el nostre cas, vam començar molt tard i no volíem allargar la sortida molta estona, vam decidir baixar per la part de la vall que s'endinsa, en direcció al cim de la Serrera.
Baixada sense dificultats i molt agradable.
Cal anar en compte amb els possibles allaus, segons condicions de la neu, nosaltres en vam travessar un, que feia dies que havia caigut.
Les zones més conflictives estan indicades a l'inici de la sortida, abans de passar el pont, amb un rètol.
Podeu veure tota la sortida al canal REVELSNOW a YOUTUBE, teniu el link enllaçat.

• Photo of oscar more
    oscar more Jan 16, 2022

No es una salida para Splitbboard. La parte del bosque no se puede hacer (al menos con la ruta que se grabo). Supongo q la hicisteis con raquetas.