Photo ofPort Bonaigua - Saboredo - Pic de Ratera - Saboredo - Coll Sendrosa - Colomers - Pont deth Ressec Photo ofPort Bonaigua - Saboredo - Pic de Ratera - Saboredo - Coll Sendrosa - Colomers - Pont deth Ressec Photo ofPort Bonaigua - Saboredo - Pic de Ratera - Saboredo - Coll Sendrosa - Colomers - Pont deth Ressec

January 3, 2015
December 2014

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Ruta realitzada al Decembre de 2014 en splitboard i esqui de muntanya. Som 5 intrèpids aventurers, 2 fem splitboard i 3 esquí de muntanya, d'edats variades i nivell tècnic diferent, pero amb un mateix esperit, disfrutar de la muntanya.

Sortim desde la primera curva de la carretera que puja al Port de la Bonaigua, on arribem en cotxe. Realitzem una primera baixada que ens estalvia una hora de caminada en pla desde el parking de Baqueira. Pujem per la vall de Ruda fins al Refugi de Saboredo. Pernoctem al refugi, que es troba guardat unicament per nosaltres, un luxe.

Al dia següent, pujada al Pic de Ratera 2861 m. i baixada fins al refugi de Saboredo. Els ultims metres de pujada els fem amb grampons, ja que son força inclinats. La dificultat de la baixada depen de la qualitat de la neu, que en el nostre cas, estava força glaçada.

El tercer dia sortim del refugi de Saboredo per anar al de colomers. Volíem pujar el Sendrosa per baixar-lo esquiant pero hi ha poca neu i ens conformem amb esquiar desde el coll. A baix, toca posar pells i sortejar algun turónet fins arribar a Colomers, on ens allotjem al refugi lliure, que esta força be

L'ultim dia de la ruta voliem pujar al Tuc dera Salana, pero per problemes tècnics, fisics i mentals d'alguns components de l'expedició ens veiem obligats a baixar fins a la pista que voreja el Tuc de Salana en comptes de seguir el Gr que puja fins al cim. Continuem per la pista fins a Pont deth Ressec, on previament, vam deixar un altre cotxe.