Aktivitet

بهارستان به خانه های آسیاب (99.11.17) / baharestan to khanehaye asiyab

Ladda ned

Foton från leden

Bild avبهارستان به خانه های آسیاب (99.11.17) / baharestan to khanehaye asiyab Bild avبهارستان به خانه های آسیاب (99.11.17) / baharestan to khanehaye asiyab Bild avبهارستان به خانه های آسیاب (99.11.17) / baharestan to khanehaye asiyab

Av

februari 2021
  • Betyg

•   5 25 Recensioner

i närheten av Moshend, Gīlān (Iran)

Visad 3214 gånger, laddats ned 72 gånger

Foton från leden

Vägbeskrivning

روستای خانه های آسیاب در موقعیتی قرار گرفته است که از چند جای مختلف میشه به اونجا فرود آمد ، برای مثال از روستای صیادلر یا دمیراوغلی کش یا کشفی و یا از مسیر شونده چولا و البته روستای بهارستان که مسیر امروز ما بود و یکی از جذاب ترین مسیرهای منتهی به خانه های آسیاب به شمار می رود
ریشه نامگذاری این روستا شاید به دلیل وجود آسیاب در گذشته بوده که احتمالا از روستاهای مجاور و مناطق اطراف برای آرد کردن گندم های خود به اینجا می آمده اند
بهر حال امروز تصمیم بر این بود که از بهارستان به این روستای قدیمی پیاده روی کنیم
مسیری که مسافت آن سیزده کیلومتر است و ارتفاع صعود 500+ متر بوده و چیزی در حدود 800- متر هم
تا روستا باید سراشیبی فرود بیاییم
مدت زمان معمول طی این مسیر شش ساعت میباشد که بسته به سرعت حرکت و زمان توقف می تواند کم یا زیاد شود
این مسیر زیبا از روستای هولستان شروع شده و تقریبا در ابتدای شروع بهشت دره سی با حرکت به سمت چپ و رو به بالا به طرف بالای یال معروف موتالان ادامه میابد و از آنجا هم از یک مسیر جنگلی بکر و سرسبز به طرف خانه های آسیاب سرازیر می شود
جذابیت مسیر جنگلی حدفاصل موتالان تا دو کیلومتری روستا خیلی زیاد است و مناظر فوق العاده بکر و زیبایی رو میشه در این حدفاصل مشاهده نمود و لذت برد

The village of mill houses is located in a position that can be landed from several different places, for example from the village of Sayadler or Demiraghli Kash or Kashfi or from the path of Chula and of course the village of Baharestan which was our route today and one of the most attractive The paths leading to the mill houses are considered
The origin of the name of this village may be due to the existence of a mill in the past, which probably came from neighboring villages and surrounding areas to flour their wheat.
Anyway, today we decided to walk from Baharestan to this old village
The route is thirteen kilometers and the ascent height is + 500 meters and something like -800 meters.
We have to go downhill to the village
The usual duration of this route is six hours, which can be increased or decreased depending on the speed and stopping time
This beautiful route starts from the village of Holistan and almost at the beginning of the behesht Darreh Si, moving left and upwards to the top of the famous ridge of Motalan, and from there it flows from a pristine and green forest path to the mill houses. Becomes
The charm of the forest route between Motalan and two kilometers from the village is very high and the extremely pristine and beautiful scenery can be seen and enjoyed at this distance.

IkonFoto Höjd 336 m
Bild avروستای هولستون Bild avروستای هولستون Bild avروستای هولستون

روستای هولستون

اینجا روستای هولستان است ولی تو نقشه های گوگل بعضی جاها با اسم گلستان کندی دیده میشود ولی به هرحال اسم واقعی و محلیش همون هولستان میباشد که تقریبا در ابتدای شروع بهشت دره سی واقع شده است

IkonKorsning Höjd 331 m

اولین دو راهی مسیر که باید مسیر سمت چپ و رو به بالا را ادامه بدهید که بطرف موتالان میرود اگر سمت راست و رو به پایین حرکت کنید وارد بهشت دره سی میشوید

IkonKorsning Höjd 428 m
Bild avدو راهی به طرف جلیل قهوه سی Bild avدو راهی به طرف جلیل قهوه سی

دو راهی به طرف جلیل قهوه سی

اینجا باید به سمت چپ حرکت کنید که رو به بالاست و سوار یال میشوید و اگر راه مستقیم رو ادامه بدید به کلبه جلیل عمی منتهی میشود

IkonFoto Höjd 499 m
Bild avکلبه چوبی Bild avکلبه چوبی Bild avکلبه چوبی

کلبه چوبی

کلبه خالی از سکنه و هیزم های انباشته شده حاصل از قطع درختان جنگل

IkonTräd Höjd 668 m
Bild avمنظره داخل جنگل Bild avمنظره داخل جنگل Bild avمنظره داخل جنگل

منظره داخل جنگل

مناظر همیشه زیبای اعماق جنگل ، آنجا که جز شما و درختان و پرندگان هیچ احد الناسی به چشم نمیخورد همیشه آرامش و حال خوبی دارد

IkonKorsning Höjd 846 m
Bild avسه راهی Bild avسه راهی Bild avسه راهی

سه راهی

اینجا دقیقا بالای یال موتالان هست جائیکه از هر طرف که بروید به جایی خواهید رسید که عرض میکنم مشخصا از سمتی که آمدیم معرف حضورتان شد حالا اگر به سمت راست بروید به طرف آبشار موتالان و یا اسبینه میرسد اگر سمت چپ بروید میره به طرف دمیر اوغلی کش و یا بهارستان و اگه مسیر مستقیم که ما پیمودیم رو ادامه بدهید راهی خانه های آسیاب میشوید

IkonFoto Höjd 606 m
Bild avاستراحت و صبحانه Bild avاستراحت و صبحانه Bild avاستراحت و صبحانه

استراحت و صبحانه

محل استراحت و صرف صبحانه که به مدت دو ساعت نشستیم جای هموار و مناسبی برای اتراق کردن هست و بسیار هم خوش منظره

IkonFoto Höjd 620 m
Bild avآلاچیق عشایر Bild avآلاچیق عشایر Bild avآلاچیق عشایر

آلاچیق عشایر

محل ییلاق عشایر و روستاییان منطقه که خالی از سکنه بوده و فقط اسکلت چوبی آلاچیقشان به چشم میخورد

IkonKorsning Höjd 302 m
Bild avدو راهی Bild avدو راهی Bild avدو راهی

دو راهی

از اینجا باید کاملا به طرف چپ بپیچید و راه پاکوب و نسبتا پهن خاکی رو ادامه بدهید که خیلی هم باصفاست مسیر سمت راست در دور دست مشرف به طرف ییلاق لاتون و یا حتی مسیر روستای کانرود می باشد ،البته که اگر راه عبور مناسبی داشته باشد

IkonKorsning Höjd 317 m
Bild avدو راهی دمیر اوغلی کش Bild avدو راهی دمیر اوغلی کش Bild avدو راهی دمیر اوغلی کش

دو راهی دمیر اوغلی کش

از این نقطه و دقیقا در سمت چپ شما یالی شروع میشود که اگر سوار آن بشوید میتوانید به بالای روستای دمیر اوغلی کش برسید فقط دقت کنید که مسیر پهن و هموار رو با جهت یال اشتباه نگیرید

IkonFoto Höjd 300 m
Bild avقبرستان محلی Bild avقبرستان محلی Bild avقبرستان محلی

قبرستان محلی

گورستان قدیمی محلی که حکاکی روی سنگ طبیعی یکی از قبرها سال ۱۳۱۸ را نشان میداد و البته ما فقط دو قبر در کنار هم مشاهده کردیم و به مصداق شعر فاتحه ای چو آمدی بر سر خسته ای بخوان ، فاتحه ای نثار اموات و ارواح کردیم

IkonFoto Höjd 144 m
Bild avانتهای سرپایینی Bild avانتهای سرپایینی Bild avانتهای سرپایینی

انتهای سرپایینی

پایان سرازیری عمده مسیر اینجاست که دقیقا ۷۰۰ متر از نقطه اوج ارتفاع کم کردیم و از اینجا تا خانه های آسیاب که چهار کیلومتر است فقط ۸۰ متر ارتفاع کم میکنیم که میشه گفت راه کاملا صاف و بدون شیبی را طی خواهیم نمود

IkonFlod Höjd 105 m
Bild avعبور از رودخانه Bild avعبور از رودخانه Bild avعبور از رودخانه

عبور از رودخانه

عبور از وسط رودخانه که آنچنان پر آب و خروشان نیست در این فصل از سال و به راحتی می توانید از روی سنگهای داخل رودخانه عبور نمایید

IkonFoto Höjd 74 m

پرورش ماهی که قیمت ماهی قزل آلاش خیلی خیلی گرانتر از اردبیل میباشد

IkonFoto Höjd 87 m

شروع جاده خاکی ماشین رو که در واقع راه دسترسی استخر پرورش ماهی میباشد

IkonFoto Höjd 67 m

این هم یک پرورش ماهی دیگر

IkonFoto Höjd 63 m
Bild avماسه شویی و تخریب طبیعت Bild avماسه شویی و تخریب طبیعت Bild avماسه شویی و تخریب طبیعت

ماسه شویی و تخریب طبیعت

تخریب طبیعت و استفاده از آن به عنوان معدن و احداث ماسه شویی که در مساحت خیلی بالایی طبیعت را نابود کرده اند عکس ها گویای این فاجعه هستند

IkonFoto Höjd 81 m
Bild avانتهای جاده آسفالت Bild avانتهای جاده آسفالت Bild avانتهای جاده آسفالت

انتهای جاده آسفالت

اینجا انتهای جاده آسفالتی است که از بغل ایست بازرسی آستارا شروع شده و بعد از گذر از چندین روستا و محله از جمله عنبران محله و خانه های آسیاب نهایتا در اینجا پایان میابد در عکسی که یک مینی بوس مشخص است در امتداد اون و رو به بالا میشه تا ارتفاعات روستای صیادلر صعود کرد در تصویر هم نمای کوه بالای صیادلر از روی ماشین مینی بوس کاملا مشخص است